Hiszpania dopuściła za kierownice ciężarówek 18-latki

Cab interior, driver

Hiszpania ujednoliciła regulacje zgodnie w europejską dyrektywą.

W Hiszpanii co trzeci młody człowiek jest bezrobotny, a mimo to nie ma chętnych do wykonywania zawodu kierowcy. Hiszpania obniżyła minimalny wiek kierowcy ciężarówki do 18 lat (kategoria C i C+E), zaś autobusu (kategoria D i D+E) do 21 lat, wdrażając dyrektywę 2006/16. Warunkiem podjęcia pracy z kategorią C jest zdobycie certyfikatu kompetencji zawodowych uzyskany w trybie zwykłym, 280-godzinnym. W Hiszpanii większość certyfikatów zdobywana jest na kursach skróconych, 140-godzinnych.

Czytaj więcej w: Nawet Pakiet Mobilności nie odstraszył przewoźników od rozbudowy flot

Ta sama nowelizacja dopuściła prowadzenie z prawem jazdy Kat. B pojazdów dostawczych o dmc do 4250 kg. Podniesienie masy całkowitej wynika ze stosowania napędów alternatywnych.

Do tej pory kierowcą ciężarówki mogła zostać osoba mająca co najmniej 21 lat, zaś autobusu 24 lata. Iberyjscy przewoźnicy zachęcają także kobiety do podjęcia pracy jako kierowca samochodu ciężarowego.

Czytaj więcej w: Ciężarówki wyprzedane do lata

Przedsiębiorcy uważają, że dla popularyzacji zawodu powinna poprawić się przydrożna infrastruktura. – Poważnie zniechęca do zawodu brak bezpiecznych parkingów. Nasi kierowcy powinni być traktowani z szacunkiem, zatem kolejnym logicznym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej infrastruktury – uważa dyrektor generalny Hiszpańskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych Ramon Valdivia.

Czytaj więcej w: Autostrada A4 na Dolnym Śląsku do poszerzenia

Hiszpańskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych CETM zachęca członków do prowadzenia praktyk dla osób zainteresowanych zawodem kierowcy. – Mam nadzieję, że zajęcia łączące kształcenie ze zdobywaniem zawodu przyczynią się do zmniejszenia luki w zatrudnieniu – sądzi prezes Hiszpańskiej Konfederacji Przewoźników Towarowych Ovidio de la Rosa.

Czytaj więcej w: E-handel i przenoszenie produkcji zmienią rynek magazynowy

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU postuluje obniżenie wieku minimalnego kierowców pojazdów ciężkich o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, do 18 lat we wszystkich krajach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Drobnica ratuje przewozy z Chin

Materiał powstał we współpracy z DHL Global Forwarding Przewozy drobnicowe są w najbliższych tygodniach ...

Elektrycznie na sygnale

Ambulanse z napędem elektrycznym są testowane na wyspie Borkum. Wyspa Borkum to najdalej na ...

Politycy nie mają pojęcia o logistyce

Rozmowa z Bernhardem Simonem, prezesem Dachser Group, o polityce transportowej Unii Europejskiej i ważnych ...

Regesta wynajmuje więcej magazynów w Tychach

Operator logistyczny wynajął dodatkowe 10,7 tys. m kw powierzchni magazynowej w Tychach. Regesta już ...

Obwodnica Suwałk już otwarta. Łatwiej dojechać na Litwę

13 nie zawsze musi przynosić pecha. W sobotę mieszkańcy Suwałk wreszcie odetchnęli, bo drogowcy ...

Rekordowy rok Polonusa

W 2019 roku z usług Polonusa skorzystała rekordowa liczba 4,75 mln pasażerów, o 6 proc. ...