Nawet Pakiet Mobilności nie odstraszył przewoźników od rozbudowy flot

Wysoki popyt na samochody i brak kierowców świadczą o rosnących flotach. Sachs Trans zapowiada rozbudowę floty do pół tysiąca aut.

Publikacja: 31.12.2020 12:30

Nawet Pakiet Mobilności nie odstraszył przewoźników od rozbudowy flot

Foto: logistyka.rp.pl

Jesienny brak podaży samochodów i rosnące stawki zachęciły przewoźników do inwestycji. Rosną floty i znów brakuje kierowców, niektórzy przedsiębiorcy muszą odstawiać samochody pod płot z braku obsady.

Od inwestycji nie odstrasza nawet Pakiet Mobilności, który zwiększy koszty pracy kierowców. Prognozy branżowe przewidują spadek udziału polskich przewoźników w obsłudze niemieckiego rynku i wzrost stawek przewozowych o 10-15 eurocentów za wozokilometr. – Przygotowujemy się do Pakietu Mobilności, jesteśmy w trakcie zakładania firmy w Niemczech – informuje członek zarządu Sachs Trans i dyrektor spedycji Marcin Sachs.

Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii

Mimo niepewnych prognoz firmy decydują się na zakupy taboru. Przykładem dużych inwestycji może być kupno 30 gazowych ciągników siodłowych Iveco przez Export-Import Adam Lipiński, 50 ciągników zakupił także Sachs Trans. – Inwestujemy w samochody LNG. Kupiliśmy kolejne 50 gazowych ciągników siodłowych Iveco, które mają większy zasięg od Scanii. Samochody przewidziane są głównie do obsługi przewozów do Niemiec – tłumaczy członek zarządu Sachs Trans.

Czytaj więcej w: W przyszłym roku ostre podwyżki paliwa w Niemczech i Luksemburgu

Nie wiadomo, czy Bundestag utrzyma po 2023 roku obniżki myta dla ciężarówek na gaz. – To wielka loteria, ale przez 2,5 roku (dostawy potrwają do czerwca 2021 roku), uzyskamy na mycie oszczędności. W połowie roku będziemy budować pierwszą na Śląsku stację LNG i CNG. Wraz z tą dostawą nie zamykamy tematu LNG. Chcemy rozwijać się i założyliśmy, że do 2022 roku nasza flota powiększy się do 500 samochodów – zapowiada Sachs.

Czytaj więcej w: E-handel i przenoszenie produkcji zmienią rynek magazynowy

Także konkurencja takich firm jak Girteka nie studzi optymizmu. – Takich gigantów jak Girteka nie boimy się, wręcz przeciwnie, bierzemy z nich wzór do naśladowania i idziemy w ich kierunku – zapewnia Marcin Sachs.

Jesienny brak podaży samochodów i rosnące stawki zachęciły przewoźników do inwestycji. Rosną floty i znów brakuje kierowców, niektórzy przedsiębiorcy muszą odstawiać samochody pod płot z braku obsady.

Od inwestycji nie odstrasza nawet Pakiet Mobilności, który zwiększy koszty pracy kierowców. Prognozy branżowe przewidują spadek udziału polskich przewoźników w obsłudze niemieckiego rynku i wzrost stawek przewozowych o 10-15 eurocentów za wozokilometr. – Przygotowujemy się do Pakietu Mobilności, jesteśmy w trakcie zakładania firmy w Niemczech – informuje członek zarządu Sachs Trans i dyrektor spedycji Marcin Sachs.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności