Nawet Pakiet Mobilności nie odstraszył przewoźników od rozbudowy flot

Wysoki popyt na samochody i brak kierowców świadczą o rosnących flotach. Sachs Trans zapowiada rozbudowę floty do pół tysiąca aut.

Jesienny brak podaży samochodów i rosnące stawki zachęciły przewoźników do inwestycji. Rosną floty i znów brakuje kierowców, niektórzy przedsiębiorcy muszą odstawiać samochody pod płot z braku obsady.

Od inwestycji nie odstrasza nawet Pakiet Mobilności, który zwiększy koszty pracy kierowców. Prognozy branżowe przewidują spadek udziału polskich przewoźników w obsłudze niemieckiego rynku i wzrost stawek przewozowych o 10-15 eurocentów za wozokilometr. – Przygotowujemy się do Pakietu Mobilności, jesteśmy w trakcie zakładania firmy w Niemczech – informuje członek zarządu Sachs Trans i dyrektor spedycji Marcin Sachs.

Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii

Mimo niepewnych prognoz firmy decydują się na zakupy taboru. Przykładem dużych inwestycji może być kupno 30 gazowych ciągników siodłowych Iveco przez Export-Import Adam Lipiński, 50 ciągników zakupił także Sachs Trans. – Inwestujemy w samochody LNG. Kupiliśmy kolejne 50 gazowych ciągników siodłowych Iveco, które mają większy zasięg od Scanii. Samochody przewidziane są głównie do obsługi przewozów do Niemiec – tłumaczy członek zarządu Sachs Trans.

Czytaj więcej w: W przyszłym roku ostre podwyżki paliwa w Niemczech i Luksemburgu

Nie wiadomo, czy Bundestag utrzyma po 2023 roku obniżki myta dla ciężarówek na gaz. – To wielka loteria, ale przez 2,5 roku (dostawy potrwają do czerwca 2021 roku), uzyskamy na mycie oszczędności. W połowie roku będziemy budować pierwszą na Śląsku stację LNG i CNG. Wraz z tą dostawą nie zamykamy tematu LNG. Chcemy rozwijać się i założyliśmy, że do 2022 roku nasza flota powiększy się do 500 samochodów – zapowiada Sachs.

Czytaj więcej w: E-handel i przenoszenie produkcji zmienią rynek magazynowy

Także konkurencja takich firm jak Girteka nie studzi optymizmu. – Takich gigantów jak Girteka nie boimy się, wręcz przeciwnie, bierzemy z nich wzór do naśladowania i idziemy w ich kierunku – zapewnia Marcin Sachs.

Mogą Ci się również spodobać

Blisko co dziesiąta firma transportowa z Tarczą Finansową PFR

Pomoc sięga 200 tys. zł na firmę. W trzy tygodnie subwencje z PFR uzyskało ...

Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Turcja konsekwentnie buduje w Europie własny system logistyczny, korzystając z połączeń intermodalnych. Turecka firma ...

Wielton umocnił się na zagranicznych rynkach

Dobre wyniki w 2019 roku, ale słabe perspektywy na ten rok. Produkcja ruszyła w ...

Autonomiczne ciężarówki już mają zajęcie

Ciągnik siodłowy Volvo Vera bez kierowcy przewiezie kontenery pomiędzy terminalem DFDS oraz portem w ...

Kurierzy pokrzepieni finansowo

Firmy kurierskie korzystają z boomu i wyraźnie stają na nogi. Rynek KEP przekroczył 50 ...

TRAKO 2019 WIDEO | Paweł Choduń, Medcom: Czas na ekologiczną rewolucję w transporcie

Transport publiczny jest najbardziej ekologiczną formą przemieszczania się, a dzięki wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych ...