Po dwudziestu dniach grudnia rejestracje nowych samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony wyniosły 1483 sztuki, o 20 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Dzienne rejestracje są nawet o niemal 29 proc. większe. Grudniowe wyniki są jednak o 18 proc. słabsze niż listopadowe, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Pełen portfel zamówień
Rekordowy listopad i mocny grudzień zapowiadają udany 2021 rok. – Na przyszły rok patrzymy zdecydowanie optymistycznie. Brexit jest za nami, warunki porozumienia są dobre, portfel zamówień pełen. Duża ilość zamówień świadczy o tym, że przewoźnicy z optymizmem patrzą na przyszłość – wskazuje dyrektor marketingu DAF Trucks Polska Zbigniew Kołodziejek.
Podkreśla, że powyższe prognozy dotyczą transportu dalekodystansowego. – Pozostałe segmenty będą rosły w swoim rytmie, rozwiną się specjalistyczne przewozy – prognozuje Kołodziejek.
Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii
Także dla szefa produktu i marketingu w Mercedes-Benz Trucks Polska Igora Kaczorkiewicza przyszły rok wygląda dobrze. – Od września mamy duże wzrosty i zbieramy więcej zamówień niż rok wcześniej. W przyszłym roku nie powinno być problemu z wypełnieniem kwot produkcyjnych fabryki. Powinien to być wzrostowy rok – stwierdza Kaczorkiewicz.