Gdańsk na podium w bałtyckim rankingu

W styczniu Port Gdańsk awansował na trzecią pozycję osiągając wynik 4,6 mln ton przeładunków, co oznacza wzrost o 8,8% rok do roku.

Awans na trzecią pozycję Portu Gdańsk świadczy nie tylko o dużej elastyczności naszego portu, a co za tym idzie naszych operatorów, ale wskazuje także na jego uniwersalny charakter w kontekście innych portów regionu Morza Bałtyckiego – podkreśla dyrektor handlowy Portu Gdańsk Adam Kłos.

Czytaj więcej w: Wyższe od planowanych przeładunki w portach

W styczniu 2021 roku Port Gdańsk zanotował wynik 4,6 mln ton przeładunków, tym samym wyprzedzając Port Primorsk, który spadł na czwartą pozycję w rankingu z przeładunkami na poziomie 4,4 mln ton (-26,3%). Największe przeładunki zanotował port w Ust Ługa (9,4 mln ton), na drugim miejscu rankingu znalazł się St. Petersburg z wynikiem 4,7 mln ton. Na piątej pozycji utrzymuje się Port w Kłajpedzie uzyskując 3,8 mln ton (+10,8).

Czytaj więcej w: Amerykanie już wysyłają puste kontenery do Chin

Porty masowe Ust Ługa i Primorsk oraz główna brama przeładunkowa Rosji Północnej czyli Port St. Petersburg do tej pory dominowały na Bałtyku pod względem przeładunków. Wszystkie trzy porty mają znaczny udział w obsłudze handlu zagranicznego Rosji. Ogółem w 2020 roku obsłużyły 241,5 mln ton ładunków notując 5,8% spadek rdr. Jeszcze pod koniec 2020 roku różnica dzieląca Port w Gdańsku od Portu Primorsk wynosiła 1,3 mln ton przeładunków.

Czytaj więcej w: Czterech chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni

Udział Portu Gdańsk w obsłudze morskiej wymiany towarowej Polski utrzymuje się na wysokim poziomie i w ub.r. wyniósł 46,2 proc., czyli najwięcej spośród wszystkich polskich portów. – Jesteśmy portem bez ograniczeń. Wpływ na to mają: tor głębokowodny, dzięki czemu w Porcie Zewnętrznym możemy przyjmować największe jednostki o zanurzeniu do 15 metrów; brak pływów, czyli stała głębokość wody, a także brak zalodzenia, umożliwiający pracę przez cały rok. Ponadto jesteśmy na finiszu naszych kluczowych inwestycji zarówno od strony lądu jak i wody. Realna poprawa jakości, jeśli chodzi o infrastrukturę w Porcie Wewnętrznym, będzie widoczna od połowy tego roku, kiedy wszystkie nabrzeża zostaną zmodernizowane, a tor wodny pogłębiony zostanie do 12 m – zaznacza prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TRAKO 2019 | Gdańsk europejską stolicą kolei

W Gdańsku rozpoczęło się najważniejsze w tym roku w Europie spotkanie branży kolejowej. 13. ...

W Niemczech zagraniczni przewoźnicy radzą sobie lepiej

Niemiecki urząd ds. ruchu oraz infrastruktury cyfrowej BAG podsumował sytuację w branży transportowej w ...

Podczas pandemii kierowcy mogą dłużej pracować

Odstępstwa w zakresie czasu pracy kierowców w związku z pandemią koronawirusa. Minister infrastruktury Andrzej ...

InPost poszerza współpracę z Kauflandem

Zarządzana przez Rafała Brzoskę firma kurierska zyska nawet 75 nowych lokalizacji pod swoje paczkomaty. ...

Standardy ułatwią logistykę

Cyfryzacja logistyki jest już koniecznością spowodowaną wymaganiami konsumentów. Ich oczekiwania są wysokie – chcą ...

Ile naprawdę kosztuje pobór myta

Główny inspektor transportu drogowego, który obsługuje obecnie system viaTOLL, pobierający opłaty za przejazd ciężarówek, ...