Słabszy kwartał dla przewoźników samochodowych

Pierwszy kwartał okazał się gorszy dla przewoźników samochodowych niż w poprzednich dwóch latach.

Publikacja: 06.05.2021 09:42

Słabszy kwartał dla przewoźników samochodowych

Foto: Fot. GDDKiA

W ostatnim tygodniu kwietnia, natężenie ruchu samochodów ciężarowych było o 12 proc. większe niż średnie natężenie kwietnia 2019 roku i o 31 proc. większe w stosunku do kwietnia 2020 roku, wynika z danych GDDKiA.

Czytaj więcej w: Rekordowe inwestycje w samochodowe floty

Generalna Dyrekcja oblicza, że porównując średnie natężania ruchu w kwietniu, w tym roku jest ono wyższe o 8 proc. w stosunku do 2019 roku i o 27 proc. w stosunku do 2020 roku. Jednocześnie GDDKiA wskazuje, że w stosunku do tegorocznego marca, ruch ciężarowy był o 6 proc. mniejszy.

Czytaj więcej w: Koncerny inwestują w ciemno w wodór

W tym samym okresie ruch samochodów osobowych był o 14 proc. mniejszy niż w 2019 roku, ale o 63 proc. większy niż w ub.r.

Z danych GUS wynika, że w marcu samochody ciężarowe przewiozły 24,7 mln ton, o 1,2 proc. więcej niż w 2019 roku i o 3,9 proc. więcej niż w 2020 roku.

Czytaj więcej w: Drobnicowy boom w Europie Środkowo-Wschodniej

Chociaż w kolejnych miesiącach br. przewozy rosną, to jednak w pierwszym kwartale przewozy sięgnęły 62,5 mln ton i były o 10,2 proc. mniejsze niż w 2019 roku oraz o 9,8 mniejsze niż w 2020 roku.

W ostatnim tygodniu kwietnia, natężenie ruchu samochodów ciężarowych było o 12 proc. większe niż średnie natężenie kwietnia 2019 roku i o 31 proc. większe w stosunku do kwietnia 2020 roku, wynika z danych GDDKiA.

Czytaj więcej w: Rekordowe inwestycje w samochodowe floty

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach