Zabytkowe lokomotywy poprowadzą wakacyjne pociągi

PKP Intercity kończy remont dwóch elektrycznych lokomotyw EP07 i przywraca im oryginalny wygląd.

Publikacja: 24.06.2020 19:32

Zabytkowe lokomotywy poprowadzą wakacyjne pociągi

Foto: logistyka.rp.pl

W lipcu wyjadą ponownie na tory po remoncie, jaki obowiązkowy jest po przejechaniu 600 tys. km lub po sześciu latach. Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju i ma do przejechania kolejne 600 tys. km.

Czytaj więcej w: Długie pociągi odbiorą tirom ładunki

Barwy drugiej lokomotywy, EP07-376, nawiązują do barw wprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002 roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawy główne. Ten pojazd został wyprodukowany w 1985 roku w Poznaniu przez Zakłady Metalowe im. Hipolita Cegielskiego. Lokomotywa, podobnie jak EP07-174, trafiła do PKP Intercity w 2008 roku, początkowo stacjonując w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni.

""

logistyka.rp.pl

– Polska kolej nieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzeby pasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznym wyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07 – podkreśla  członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski.

Czytaj więcej w: Ostatnia szansa samorządów, aby załapać się na koleje CPK

Pojazdy EP07 nie są pierwszymi, którym przewoźnik przywrócił oryginalny wygląd. W 2017 roku historyczne barwy odzyskała najstarsza w parku taborowym PKP Intercity lokomotywa EP05-23. Powstały w 1961 roku pojazd przeszedł remont w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak (obecnie PKP Intercity Remtrak). Przez kilkadziesiąt lat lokomotywa przebyła blisko 7 mln km, a od czasu jej odnowienia służy pasażerom i przewoźnikowi prowadząc pociągi specjalne i rozkładowe. Oprócz niej, w PKP Intercity barwy historyczne posiadają jeszcze lokomotywy EP07-338, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046.

W lipcu wyjadą ponownie na tory po remoncie, jaki obowiązkowy jest po przejechaniu 600 tys. km lub po sześciu latach. Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju i ma do przejechania kolejne 600 tys. km.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach