Słaba sprzedaż naczep

Przewoźnicy ostrożnie inwestują i rejestracje naczep są na niskim poziomie.

Publikacja: 07.08.2020 18:57

Słaba sprzedaż naczep

Foto: logistyka.rp.pl

W lipcu przewoźnicy po raz pierwszy zarejestrowali 1231 nowych naczep, o 24,3 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje naczep sięgnęły 7375 sztuk i były 48,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Świetna sprzedaż ciężarówek w lipcu

W przypadku przyczep o dmc powyżej 3,5 tony spadek wyniósł 39,5 proc. do 124 sztuk. Po siedmiu miesiącach rejestracje w tej grupie wyniosły 906 sztuk, co oznacza ponad 43-procentowe załamanie.

Od początku roku największy spadek odnotował segment przyczep i naczep kurytnowo-skrzyniowo-plandekowych (o 56 proc. do 3876 sztuk). Liczba zarejestrowanych furgonów zmalała o 16 proc. do 474 pojazdów, chłodni o 34 proc. do 1062 sztuk. Rejestracje wywrotek spadły o 44 proc. do 1365 sztuk.

Czytaj więcej w: Co trzecia firma transportowa z tarczą

Wśród naczep w rankingu marek przewodzi Schmitz przed Krone i Wieltonem. W przyczepach liderem jest Gniotpol przed Wecon i Wieltonem.

W lipcu rejestracje cięgników samochodowych wzrosły o 0,9 proc. w stosunku do lipca. Diametralna różnica dynamiki rejestracji ciągników i naczep oznacza, że przedsiębiorcy zachowują ostrożność. Z reguły ciągniki eksploatowane są przez 3-4 lata, gdy naczepy mają dwa razy dłuższe życie u pierwszego właściciela.

W lipcu przewoźnicy po raz pierwszy zarejestrowali 1231 nowych naczep, o 24,3 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje naczep sięgnęły 7375 sztuk i były 48,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Świetna sprzedaż ciężarówek w lipcu

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach