Słaba sprzedaż naczep

Przewoźnicy ostrożnie inwestują i rejestracje naczep są na niskim poziomie.

W lipcu przewoźnicy po raz pierwszy zarejestrowali 1231 nowych naczep, o 24,3 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje naczep sięgnęły 7375 sztuk i były 48,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Świetna sprzedaż ciężarówek w lipcu

W przypadku przyczep o dmc powyżej 3,5 tony spadek wyniósł 39,5 proc. do 124 sztuk. Po siedmiu miesiącach rejestracje w tej grupie wyniosły 906 sztuk, co oznacza ponad 43-procentowe załamanie.

Od początku roku największy spadek odnotował segment przyczep i naczep kurytnowo-skrzyniowo-plandekowych (o 56 proc. do 3876 sztuk). Liczba zarejestrowanych furgonów zmalała o 16 proc. do 474 pojazdów, chłodni o 34 proc. do 1062 sztuk. Rejestracje wywrotek spadły o 44 proc. do 1365 sztuk.

Czytaj więcej w: Co trzecia firma transportowa z tarczą

Wśród naczep w rankingu marek przewodzi Schmitz przed Krone i Wieltonem. W przyczepach liderem jest Gniotpol przed Wecon i Wieltonem.

W lipcu rejestracje cięgników samochodowych wzrosły o 0,9 proc. w stosunku do lipca. Diametralna różnica dynamiki rejestracji ciągników i naczep oznacza, że przedsiębiorcy zachowują ostrożność. Z reguły ciągniki eksploatowane są przez 3-4 lata, gdy naczepy mają dwa razy dłuższe życie u pierwszego właściciela.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Narodowe interesy w PE

Parlament Europejski zajmie się Pakietem Mobilności najwcześniej w lipcu.   Na ocenę skutków głosowania ...

Misja wykonana – 76 ton pomocy do walki z epidemią

W piątek 1 maja o 11.30 na warszawskim Okęciu wylądował  kolejny gigant w ramach ...

Epidemia zabiła listy

Rynek listów w kryzysie. Przez pandemię Spadki na rynku tradycyjnej korespondencji nie są zaskoczeniem ...

Panel "Zakup taboru na potrzeby komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego"

TRAKO 2019 | Czym pojedziemy do Centralnego Portu Komunikacyjnego

Przewoźnik, producenci i rząd dyskutują, jaki tabor będzie potrzebny do obsługi kolejowego komponentu CPK. ...

Terminal PKP Cargo w Małaszewiczach

PKP Cargo na chińskim szlaku

PKP Cargo, drugi w Europie kolejowy przewoźnik towarowy, planuje dwucyfrowy wzrost przewozów intermodalnych. Liczy na ...

Mafie żerują na małych firmach transportowych

Nielegalni pośrednicy wykradają przewoźnikom 13 mld zł rocznie niepłacąc za usługi. Sądy są bezradne. ...