Elektryczne furgony tańsze od spalinowych

Fot. Voltia

Firmy kurierskie szukają najtańszych elektrycznych furgonów.

LeasePlan wspólnie z Voltia Electric zaoferował DPD Slovakia leasing elektrycznych dostawczaków, po niższych miesięcznych kosztach niż ma to miejsce w przypadku samochodów dostawczych z silnikiem wysokoprężnym.

Czytaj więcej w: DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

Elektryczny furgon Nissan e-NV200 XL Voltia o pojemności przestrzeni ładunkowej 10 m3 poprawił stosunek ceny sprzedaży i kosztów całkowitych do metrów sześciennych w stosunku do wersji 6- i 8-metrowej. Cena za m3 spadła o 20% w stosunku do odmiany 8-metrowej.

Liczący kilkadziesiąt tys. aut kurierskich europejski rynek jest także na celowniku konkurencji. Volkswagen proponuje Transportera i większego Craftera, zaś Fiat przygotował elektryczne Ducato. Te samochody jeżdżą w barwach DHL Express, DHL Parcel i GLS. InPost skorzystał z Voltii.

Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA wynika, że na koniec 2019 roku w UE zarejestrowanych było 28,1 mln lekkich samochodów dostawczych, a wliczając kraje strefy wolnego handlu, Wielką Brytanię, Rosję i Turcję rynek liczy przeszło 42 mln pojazdów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Co trzecia firma transportowa z tarczą

Tarcza Finansowa PFR trafiła do blisko 30 tys. firm TSL. Odwołania można składać do ...

Kontenery nie zastąpiły kruszyw

W 2019 roku przewozy kolejowe zmalały w stosunku do 2018 roku, ale i tak ...

TRAKO 2019 | Strategiczna rola logistyki

Według PKP Cargo dobrze zaprojektowana logistyka przyspieszy rozwój kraju i zwiększy efektywność inwestycji infrastrukturalnych. ...

Słoneczna energia dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn (DB) ma zamiar całkowicie zrezygnować z elektryczności z paliw kopalnianych w roku ...

Nawet przy bezumownym brexicie transport nie stanie

Czasu jest coraz mniej, a różnice pomiędzy UE i Wielką Brytanią są poważne. Brytyjczycy ...