Importerzy utrzymują tempo rozbudowy sieci serwisowej. Tylko w tym roku DAF otworzył 3 nowe punkty: Ostrów Wlkp. (ESA), Wyszków (TB Truck & Trailer) oraz nowy serwis w Kielcach (Wanicki). Działający w sieci Volvo i Renault Nijhof Wassink rozbudował w istniejącej lokalizacji w Tarnowie Podgórnym obiekt, powiększając go z 5 stanowisk przejazdowych do 11. Białostocki TT Trucks przeniósł działalność do nowej lokalizacji, w której jest 6 stanowisk, dwa razy więcej niż w poprzednim obiekcie. Scania również poprawia dostępność aut i w tym celu otwiera kilkadziesiąt nowych etatów serwisowych, także w nowych obiektach.
Czytaj więcej
Tegoroczne nagrody dziennika Rzeczpospolita dla wyróżniających się podmiotów branży TSL już w rękach przedsiębiorców.
Wielki program inwestycyjny prowadzi najszybciej rozwijająca się w Polsce marka, czyli Mercedes-Benz. Tylko w tym roku lub na początku przyszłego otworzy 8 nowych lub powiększonych serwisów (Żory, Gdańsk, 2 lokalizacje w Pile, Opole, Słubice, Konin i Ruda Śląska).
Sprzedaż z kontraktami
Średni wydatek to 30 mln zł na punkt, zatem tylko w marce Mercedes nakłady na sieć serwisową sięgną ćwierć miliarda zł. Doliczając nakłady pozostałych marek mogą one wynieść miliard złotych w tym i poprzednim roku. – Dzięki tym inwestycjom liczbę miejsc naprawczych w naszej sieci zwiększymy o jedną trzecią – tłumaczy szef serwisu w Mercedes-Benz Trucks Polska Piotr Materzok. – Otwieramy dziennie 550 zleceń, a będziemy dziennie otwierać 750 – porównuje Materzok.
Czytaj więcej
Dalekodystansowe modele na wodór są drogie, wymagają kosztownej infrastruktury i mają beznadziejną sprawność energetyczną.