Rolniczy związek zawodowy FNSEA zaapelował o zniesienie blokad, które od piątku są usuwane, jednak nie wszędzie gospodarze słuchają związkowców i oczekują pisemnych zapewnień rządu spełnienia postulatów.
Podczas protestów dochodziło do ataków na zagraniczne ciężarówki wiozące żywność. – Kierowcy informują, że rolnicy kontrolują jaki ładunek jest wieziony. Jeżeli żywność, to jest problem – opisuje dyspozytor w Codognotto Piotr Bożyk.
Czytaj więcej
Kierowcy na urlopach, statki na długich trasach – nadawcy masowo przełączają się na transport kolejowy i lotniczy.
Kierowcy przesłali filmy pokazujące wysypane na pobocze mandarynki, produkty spożywcze są palone, czasem niszczone razem z samochodami. – Sytuacja jest nie do przyjęcia. Protesty francuskich rolników zagrażają zawodowym kierowcom, którzy po prostu starają się wykonywać swoją pracę i dostarczać towary obywatelom, przedsiębiorstwom i społecznościom UE – podkreśla dyrektor ds. rzecznictwa Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego IRU UE Raluca Marian.
IRU i jej federacje członkowskie z Francji, Rumunii i Hiszpanii spotkały się 1 lutego z unijną komisarz ds. transportu Adiną Vălean w sprawie działań mających na celu ochronę kierowców i usług transportu drogowego w obliczu trwających protestów francuskich rolników.