Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął konsultacje programów dopłat do zakupu elektrycznych samochodów ciężarowych (1 mld zł) i budowy sieci ładowarek (wartego 2 mld zł).
Program uzależnia wartość wsparcia od wielkości przedsiębiorstwa (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych dla dużego, do 50 proc. dla średniego i do 60 proc. dla małego) zarówno przy zakupie jak i leasingu.
Branża elektromobilności zachwycona
W obu wypadkach koszt kwalifikowany nie może przekraczać 400 tys. zł na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N2 oraz 750 tys. zł na pojazd kategorii N3. – To bardzo dobry start, aby firmy zaczęły inwestować w zeroemisyjne pojazdy. Projekt wytworzy masę krytyczną i zachęci do elektromobilności także te firmy, które wahały się, a takie informacje już dochodzą do nas z rynku – zaznacza prezes Polski Izby Rozwoju Elektromobilności Krzysztof Burda.
Przestrzega, że jeśli program szybko nie wejdzie w życie, to zamrozi rynek. – Pożądane jest, aby jak najszybciej został uruchomiony. Każdy miesiąc to strata wobec zachodnioeuropejskiej konkurencji – podkreśla prezes PIRE.
Czytaj więcej
Nikt nie wie jak długo potrwają protesty francuskich rolników, którzy zablokowali wiele dróg i dojazdów co magazynów. Pojawiają się nawoływania do strajku powszechnego.