Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 21.08.2025 03:23 Publikacja: 01.05.2025 09:26
Grupa Wielton
Foto: Grupa Wielton
Przychody trzeciego w Europie producenta naczep, przyczep i zabudów samochodowych w 2024 roku zmalały o 34,7 proc. i wyniosły 2 104,8 mln zł. Strata sięgnęła 147,1 mln zł wobec 104,0 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA Grupy za 2024 rok wyniósł -17,2 mln zł z wobec 206,6 rok wcześniej. Marża EBITDA była na poziomie -0,8 proc. w porównaniu do 6,4 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Grupa Wielton utrzymała pozycje na większości kluczowych rynków, ze sprzedażą na poziomie 14 503 szt. wobec 20 954 szt. rok wcześniej. – Rok 2024 był jednym z trudniejszych dla europejskiej branży transportowej, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach Grupy Wielton. W odpowiedzi wdrożyliśmy działania optymalizacyjne, ograniczając inwestycje i zatrudnienie, a także powołując nowe spółki – ReTrailer i Wielton Defence – wymienia prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Floty ciężarówek nie rosną, popyt jest zmienny, a ceny taboru spadają z rekordowych poziomów zanotowanych w czas...
Chińscy operatorzy logistyczni testują system TIR. Ich ciężarówki regularnie docierają na Białoruś.
Pracownicy GITD domagają się podwyżek, resort nie ma na nie pieniędzy, więc przedłuża się protest, inspektorzy n...
Branża leasingowa zapowiada poprawę popytu na tabor samochodowy i spodziewa się gospodarczego ożywienia.
Przewoźnicy z Polski i Rumunii znów inwestują w tabor, ale firmy z innych krajów ograniczają wydatki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas