Przychody trzeciego w Europie producenta naczep, przyczep i zabudów samochodowych w 2024 roku zmalały o 34,7 proc. i wyniosły 2 104,8 mln zł. Strata sięgnęła 147,1 mln zł wobec 104,0 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA Grupy za 2024 rok wyniósł -17,2 mln zł z wobec 206,6 rok wcześniej. Marża EBITDA była na poziomie -0,8 proc. w porównaniu do 6,4 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Grupa Wielton utrzymała pozycje na większości kluczowych rynków, ze sprzedażą na poziomie 14 503 szt. wobec 20 954 szt. rok wcześniej. – Rok 2024 był jednym z trudniejszych dla europejskiej branży transportowej, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach Grupy Wielton. W odpowiedzi wdrożyliśmy działania optymalizacyjne, ograniczając inwestycje i zatrudnienie, a także powołując nowe spółki – ReTrailer i Wielton Defence – wymienia prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.
Czytaj więcej
Europejscy przewoźnicy kupują coraz mniej samochodów, jednak składają coraz więcej zamówień, więc...
Podkreśla, że mimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, Grupa utrzymała swoje pozycje na większości kluczowych europejskich rynków oraz zakończyła rok z satysfakcjonującym portfelem zamówień, wynoszącym na koniec grudnia 5600 szt.
Spadki na głównych rynkach
Na zmniejszonym o ponad 17 proc. rynku francuskim, z udziałami na poziomie 16,9 proc. spółka Fruehauf utrzymała swoją pierwszą pozycję. Od stycznia do grudnia 2024 roku Grupa w tym kraju sprzedała łącznie 2 788 pojazdów (niemal 29 proc. mniej rdr.) notując o 33,6 proc. rdr. mniejsze przychody ze sprzedaży ogółem na poziomie 428,3 mln zł. W tym okresie spółka Fruehauf kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad nowym podwoziem dla gamy wywrotek OptiSteel.