Czy Mercedes zmierza do elektryfikacji transport dalekodystansowego?
Przewozy dalekodystansowe to najtrudniejszy, ale i największy segment transportu drogowego. Musimy w nim być i przygotowujemy odpowiednią ofertę. Na targach zaprezentowaliśmy prototypowy ciągnik siodłowy z akumulatorami LFP, które będą bardziej atrakcyjne kosztowo od wcześniej stosowanych typu NMC.
Przewoźnicy zwracają uwagę na mankamenty tego napędu: dużą masę własną i niewielką trwałość…
Masa własna będzie większa, ale przepisy unijne zezwalają, aby pojazdy z napędem alternatywnym miały większą masę. Elektryczny, długodystansowy e-Actros będzie miał 42 tony dmc. Przygotowaliśmy dla tego modelu elektryczną oś napędową, więc pozbyliśmy się wału napędowego i dzięki temu pod ramą możemy na całej szerokości podwozia podwiesić akumulatory. Mogą one pracować nawet przy 25-stopniowym mrozie. Ten sam typ akumulatorów zastosujemy w lżejszym Atego. Nowe komponenty wytrzymają przebieg 1,2 mln km lub 10 lat, a więc tyle samo co diesel.
Czytaj więcej
Elektryczny transport samochodowy jest tak drogi, że nie stać na niego nadawców. W najbliższych latach przewoźnicy będą jedynie eksperymentować z takimi samochodami.