Japoński koncern zapowiada uruchomienie za 3 lata produkcji ogniw paliwowych nowej generacji. Będą charakteryzować się większą gęstością energii (16,3 kW/l), co przełoży się na zwiększenie zasięgu pojazdu o 20%. Optymalizacja pozwoli także na zmniejszenie liczby ogniw i obniżkę kosztów.
Toyota szacuje, że koszty utrzymania samochodu ciężarowego wyposażonego w kolejną generację ogniw paliwowych będą zdecydowanie niższe niż w przypadku pojazdów z silnikami Diesla ze względu na 2,5-krotnie dłuższy interwał serwisowy.Nowa generacja ogniw paliwowych umożliwi także bardziej elastyczną produkcję. Na jednej linii będą mogły powstawać różne typy ogniw, w zależności od ich przeznaczenia.
Czytaj więcej
Litewska Girteka spodziewa się trudnego bieżącego roku, ale inwestuje w cyfryzację działalności i modernizuje flotę.
Toyota przygotowuje standardowe zbiorniki na wodór wykorzystywane w samochodach ciężarowych w Europie, USA oraz Japonii. Przyspieszy ona produkcję oraz ułatwi montaż pojemników w różnych typach pojazdów. Toyota pracuje zarówno nad zbiornikami na wodór sprężony jak i na ciekły wodór, które będą wykorzystywane w dużych ciężarówkach. Toyota planuje dopasowanie zbiorników do istniejących pojazdów.
Zastosowanie ciekłego wodoru pozwala wykorzystywać zbiorniki o mniejszych rozmiarach oraz zwiększyć zasięg pojazdów, na co liczy Mercedes Trucks, który stawia na transport ciekłego wodoru. Prototypy Volvo mają zbiorniki ciśnieniowe.