Grupa GLS przejęła włoską firmę ProntoPacco, która ma ponad 6 tys. punktów Parcel Shop w tym kraju. Do tej pory Grupa GLS dysponowała siecią ponad 42 tys. punktów nadań i odbiorów w całej Europie, z czego ponad 5 tys. znajduje się w polskiej sieci Szybkiej Paczki. – To przejęcie wzmacnia naszą krajową i międzynarodową pozycję w szybko rozwijających się segmentach B2C i C2C – tłumaczy group area managing director GLS Klaus Schädle.
W tym roku GLS m.in. poszerzył obszar działania i rozwinął ofertę usług w Serbii. – Jak wynika z naszego najnowszego raportu „Out of home delivery in Europe 2023, PUDOs and automated parcel machines” w 2022 roku GLS Italy zajmował daleką 8 pozycję jeżeli chodzi o operatorów punktów OOH (Out of home – dostawy poza domem) z 5 612 punktami PUDO (punkt nadań i odbiorów). Akwizycja dotychczasowego partnera, Pronto Pacco, który w tym samym czasie dysponował siecią z 6 601 punktami PUDO, spowodowała, że GLS Italy stał się drugim co do wielkości graczem na rynku Włoskim – zauważa wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Czytaj więcej
Terminal niemal w całości powstanie na pirsie zlokalizowanym na Zatoce Pomorskiej. Rozpocznie działalność na początku roku 2028 roku.
Zaznacza, że Pronto Pacco było siecią otwartą oferującą swoje punkty PUDO nie tylko GLS’owi, ale także wielu innym przewoźnikom, w tym największym: BRT (Grupa LaPoste- dawniej DPD), DHL, FedEx, InPost, Poste Italiane oraz UPS.
Firma uaktywniła się w rozwoju sieci punktów ostatniej mili. – Przez wiele lat GLS skupiał się na rozwoju B2B, ale jak obserwujemy od wielu lat, szczególnie teraz po pandemii, kanał B2C oraz C2C (C2X) stanowi główną siłę napędową w sektorze KEP. Stąd też działania przewoźnika w kierunku atrakcyjnej oferty dla konsumentów oraz e-commerce – wyjaśnia Gral.