Czy widać umacnianie się na europejskim rynku chińskich gigantów logistycznych jak JD Logistics, SF Express i Cainiao (ramię logistyczne Alibaba Group)?
Biorąc pod uwagę niepewność związaną z handlem z USA, nie dziwi fakt, że chińscy operatorzy CEP kierują swoją uwagę ku Europie. Z ponad 500 milionami konsumentów w UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Norwegii, region ten stanowi ogromny i relatywnie stabilny rynek, który naturalnie przyciąga strategiczne inwestycje. Wojna celna między USA a Chinami motywuje chińskie firmy do dywersyfikacji szlaków handlowych i ograniczenia zależności od amerykańskiej infrastruktury logistycznej.
Czytaj więcej
Przedsiębiorcy coraz częściej mają kłopoty z płynnością finansową. Wyraźnie zwiększa się liczba r...
Choć ekspansja chińskich gigantów jest na wczesnym etapie, to już teraz widać wyraźne oznaki szerszych ambicji strategicznych: wzmocnienia pozycji w łańcuchach dostaw, przyspieszenia realizacji dostaw oraz uzyskania bezpośredniego dostępu do europejskich konsumentów.
Jak to wzmocnienie wygląda?