Autokarowi przewoźnicy będą protestować 1 lipca domagając się pomocy

Narasta desperacja przewoźników autokarowych spowodowana brakiem pomocy rządu. Zapowiadają protest w Warszawie.

Apelują o pilną pomoc sektorową, bez której nie przetrwają kryzysu: utrzymania dopłat do wynagrodzeń do końca roku i dopłat do autokarów, tak jak zrobił to rząd niemiecki.

Straty przewoźników sięgają dziesiątków mln zł. – Nie mamy pieniędzy na utrzymanie kierowców i personelu – tłumaczą szefowie firm transportowych. Ich firmy woziły turystów po całej Europie na zlecenie europejskich i azjatyckich biur podróży. Od początku roku straciły klientów, a biura zapowiedziały, że pierwsze wycieczki pojawią się w kwietniu 2021 roku. Jeżeli po proteście 1 lipca nie będzie żadnej reakcji rządu, organizatorzy zapowiadają strajk 7 lipca.

Czytaj więcej w: Jesienią przewoźnicy będą padać jak muchy

Przewoźnicy autokarowi utrzymywali kierowców, ponieważ jest ich bardzo trudno skompletować. Są pracownikami o dużej odpowiedzialności. Przygotowana Tarcza Finansowa PFR zapewnia pomoc na 3 miesiące pod warunkiem utrzymania zatrudnienia. Pozbawieni wpływów przedsiębiorcy już nie mają funduszy na dalsze utrzymywanie potencjału. – Rząd nie pomógł nam, grał z nami na czas – twierdzą przewoźnicy. – Jesteśmy zabici przez pandemię i nie ruszymy do kwietnia. Turystyki nie ma i nie będzie przez rok. Sektorowy ratunek jest konieczny – przekonują.

Czytaj więcej w: Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Wskazują, że sytuacja branży autokarowej jest znacznie poważniejsza niż przewoźników ładunków. – Oni cały czas mają zlecenia, gdy nasze zniknęły – porównują.

Branża alarmuje rząd o swojej sytuacji już od 27 lutego, gdy wspólnie ze Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych informowało premiera Morawieckiego o fatalnej sytuacji przewoźników autokarowych.

Czytaj więcej w: Ratunek dla przewoźników autobusowych

Prezes ZMPD Jan Buczek domagał się spotkania z premierem w celu wypracowania zasad postępowania wobec pogarszającej się sytuacji polskiego transportu. 5 marca ZMPD wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Przewoźników Autobusowych ponownie zaapelowało do rządu o pilne wsparcie dla przewoźników autokarowych. 16 marca PSPA bezpośrednio wysłało do Ministra Infrastruktury postulaty pomocy dla branży autokarowej, domagając się ulg w podatkach i kredytów obrotowych.

W Europie zachodniej 2 tys. autokarów z Polski obsługiwało turystykę. Polscy przedsiębiorcy zdominowali ten segment usług.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na metr działki nawet 60 tysięcy złotych

Czyste tereny, na których można od razu budować biurowce, centra handlowe czy magazyny, są ...

Kolejna nowa sortownia Poczty Polskiej

Poczta ściga liderów branży KEP inwestując w infrastrukturę. W przyszłym roku nowy terminal na ...

Jak dzielić deficytowe zezwolenia?

Przewoźnicy podzieleni w sprawie nowych zasad dystrybucji zezwoleń zagranicznych. Posiedzenie Parlamentarnego Zespołu na rzecz ...

Zimowy rekord PKP Intercity

PKP Intercity przewiozło w ferie ponad 5 milionów pasażerów, o 14 proc. (600 tys.) ...

Jelczem w Himalaje

Największe sukcesy polskich himalaistów przypadły na lata 70 i 80. Wyczyny były możliwe dzięki ...

Ruch pojazdów ciężkich wrócił do normy

Jedynie ruch samochodów osobowych jest o jedną siódmą mniejszy od normalnego. Od 1 do ...