Połowa kupujących w internecie deklaruje, że ważnym elementem obsługi klienta jest informowanie kupujących o statusie zamówienia, wynika z badań SMSAPI i Shoper.
Czytaj więcej w: Potężny spadek ilości zwrotów w sieciach
Tego samego zdania jest 43 proc. sprzedawców. 98 proc. z nich wysyła e-maile. Natomiast wśród kupujących 68 proc. wybiera powiadamiania pocztą elektroniczną, a 19 proc. wolałaby SMS, natomiast 11 proc. preferuje powiadomienia przez aplikację mobilną. Tylko 1 proc. preferuje komunikację przez komunikator.
Informację o wysyłce zamówienia chciałoby otrzymać SMS 35 proc. kupujących. Dla branży nieskuteczne dostarczenie przesyłki to koszt po stronie nadawcy. – Większość z krótkich informacji tekstowych odczytywany jest w kilka minut od wysłania – zauważa Maja Wiśniewska z SMSAPI.
Czytaj więcej w: FedEx zwalnia w Europie