InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Operator już ma 11 tys. paczkomatów w Polsce. Planuje rozbudowę maszyn w Wielkiej Brytanii.

Publikacja: 12.02.2021 11:18

InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Foto: Fot. InPost

– Nie ma tygodnia, żeby nie trafiały do nas prośby od lokalnych społeczności o Paczkomat w nowej dzielnicy, na kolejnej ulicy, czy też w kolejnej gminie. Dlatego nie zwalniamy i realizujemy nasz plan rozwoju sieci, planując stawianie w 2021 roku 100 nowych maszyn tygodniowo – zapowiada prezes InPost Rafał Brzoska.

""

11-tysięczny paczkomat stanął w Zakopanem w lutym tego roku

logistyka.rp.pl

Prognozuje duże zapotrzebowanie na swoje maszyny w innych krajach. – Do Wielkiej Brytanii tylko w tym roku trafi od 1 do 2 tys. nowych maszyn. Widzimy, że kolejne kraje szukają takich rozwiązań, zwłaszcza po doświadczeniach związanych z pandemią koronawirusa – podkreśla Brzoska.

Według raportu Gemius Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Paczkomaty służą również do nadawania przesyłek i stosowną aplikację pobrało już 5,7 mln użytkowników.

InPost od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 mkw – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 mkw – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazonowi i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Marek Różycki z Las Mile Experts szacuje, że ponad połowę rynku przesyłek kurierskich (ilościowo) dzielą między siebie InPost i DPD.

– Nie ma tygodnia, żeby nie trafiały do nas prośby od lokalnych społeczności o Paczkomat w nowej dzielnicy, na kolejnej ulicy, czy też w kolejnej gminie. Dlatego nie zwalniamy i realizujemy nasz plan rozwoju sieci, planując stawianie w 2021 roku 100 nowych maszyn tygodniowo – zapowiada prezes InPost Rafał Brzoska.

Prognozuje duże zapotrzebowanie na swoje maszyny w innych krajach. – Do Wielkiej Brytanii tylko w tym roku trafi od 1 do 2 tys. nowych maszyn. Widzimy, że kolejne kraje szukają takich rozwiązań, zwłaszcza po doświadczeniach związanych z pandemią koronawirusa – podkreśla Brzoska.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach