InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Operator już ma 11 tys. paczkomatów w Polsce. Planuje rozbudowę maszyn w Wielkiej Brytanii.

– Nie ma tygodnia, żeby nie trafiały do nas prośby od lokalnych społeczności o Paczkomat w nowej dzielnicy, na kolejnej ulicy, czy też w kolejnej gminie. Dlatego nie zwalniamy i realizujemy nasz plan rozwoju sieci, planując stawianie w 2021 roku 100 nowych maszyn tygodniowo – zapowiada prezes InPost Rafał Brzoska.

11-tysięczny paczkomat stanął w Zakopanem w lutym tego roku

Prognozuje duże zapotrzebowanie na swoje maszyny w innych krajach. – Do Wielkiej Brytanii tylko w tym roku trafi od 1 do 2 tys. nowych maszyn. Widzimy, że kolejne kraje szukają takich rozwiązań, zwłaszcza po doświadczeniach związanych z pandemią koronawirusa – podkreśla Brzoska.

Według raportu Gemius Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Paczkomaty służą również do nadawania przesyłek i stosowną aplikację pobrało już 5,7 mln użytkowników.

InPost od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 mkw – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 mkw – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazonowi i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Marek Różycki z Las Mile Experts szacuje, że ponad połowę rynku przesyłek kurierskich (ilościowo) dzielą między siebie InPost i DPD.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojna o obsługę Chińczyków

W Europie trwa wyścig o dowóz towarów docierających na Stary Kontynent z Chin. Swój ...

Koncentrujemy działalność na pięciu głównych rynkach

Wiceprezes i szef regionu Europy Środkowej Prologis Paweł Sapek ocenia minione półrocze, które było ...

Przyszłość przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii wisi na włosku

Cały czas nie wiadomo, czy Brytyjczycy odwzajemnią awaryjne regulacje zaproponowane przez Unię. Tydzień temu ...

Wyjątkowo mało nowych praw jazdy

Prawo jazdy traci popularność, choć rośnie liczba uprawnionych do prowadzenia ciężkich pojazdów. Już dawno ...

Oddalają się odszkodowania za zmowę cenową

W piątek 7 lutego Sąd Okręgowy w Monachium odrzucił pozew Financialright domagający się odszkodowań ...

Lokalizacja sercem logistyki e-commerce

Jak podaje Gemius, już co drugi Polak robi zakupy w sieci. Ponad połowa internautów ...