Dzięki czarterom Dachser nie ucierpiał w pandemii

Jedynie oddziały we Francji i w Hiszpanii nie odrobiły wiosennego spadu w przychodach.

Publikacja: 16.04.2021 09:40

Dzięki czarterom Dachser nie ucierpiał w pandemii

Foto: Fot. Dachser

Dachser, piąty w Europie i jedenasty na świecie pod względem wielkości obrotu operator logistyczny, zamknął 2020 rok przychodami 5,6 mld euro, o 0,9 proc. mniejszymi niż rok wcześniej. W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek przychodów o 2,2 proc. do 4,5 mld euro, dział Air & Sea Logistics osiągnął wzrost o 5,2 proc. do 1,2 mld euro.

Czytaj więcej w: Zmiany to nasz chleb powszedni

Na poziomie Grupy liczba przesyłek spadła o 2,5 proc., do 78,6 mln, a tonaż o 2,9 proc., do 39,8 mln ton. – Po solidnym pierwszym kwartale zamknięcie gospodarek w wielu krajach europejskich oznaczało niekiedy drastyczne zmniejszenie liczby przesyłek w transporcie lądowym. Od czerwca nastąpiła jednak wyraźna poprawa, a wielkości utrzymywały się mniej więcej przez cały czas powyżej poziomów z 2019 roku – ocenia prezes Dachser Burkhard Eling.

Na dział Logistyki Drogowej składają się European Logistics i Food Logistics. Logistyka Europejska zanotowała spadek obrotów o 3,2 proc. do 3,52 mld euro. Najbardziej ucierpiały oddziały we Francji i na Półwyspie Iberyjskim.

Czytaj więcej w: Pandemia puściła kolejarzy z torbami

Obszar Food Logistics zwiększył swoje przychody do 982 mln euro, co oznacza wzrost o 1,9 proc. Rok 2020 był dość burzliwy dla tego obszaru działalności, naznaczony z jednej strony panicznymi zakupami w supermarketach, a z drugiej strony – powtarzającym się czasowym zamykaniem firm z branży gastronomicznej, hotelarskiej i eventowej w Niemczech. Pomimo to udało się zrekompensować spadek dostaw w tych branżach poprzez pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów dzięki współpracy z detalistami w branży spożywczej. W ostatnim roku Dachser Food Logistics zwiększył tonaż przewiezionych przesyłek o 1,6 proc.

Czytaj więcej w: Chińskie towary mają słony smak

Na ubiegłoroczne przychody Air & Sea Logistics korzystny wpływ miały niedobory zdolności przewozowych w transporcie lotniczym i morskim oraz odpowiadający im wzrost stawek. Dzięki działalności w Azji obroty wzrosły o 5,2 proc., do 1,2 mld euro. – W 2020 roku wykonaliśmy około 150 lotów czarterowych między Europą, Azją a Stanami Zjednoczonymi – wskazał Eling. – W ubiegłym roku zainwestowaliśmy w naszą globalną sieć logistyczną 142,6 mln euro. W tym roku przeznaczamy około 190 mln euro na zwiększenie możliwości w zakresie logistyki kontraktowej oraz kontynuację digitalizacji procesów i modeli biznesowych. 61,6 proc. inwestycji pochodzi z kapitału własnego – dodał prezes firmy.

Dachser zatrudnia 30,8 tys. osób w 387 własnych oddziałach rozlokowanych w 42 krajach. Łączna powierzchnia magazynów firmy wynosi 1,7 mln mkw, w tym 1,3 mln mkw w Europie.

Dachser, piąty w Europie i jedenasty na świecie pod względem wielkości obrotu operator logistyczny, zamknął 2020 rok przychodami 5,6 mld euro, o 0,9 proc. mniejszymi niż rok wcześniej. W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek przychodów o 2,2 proc. do 4,5 mld euro, dział Air & Sea Logistics osiągnął wzrost o 5,2 proc. do 1,2 mld euro.

Czytaj więcej w: Zmiany to nasz chleb powszedni

Pozostało 84% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL