W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024, Poczta Polska planuje zagęszczenie sieci punktów odbioru z 12 tys. do 15 tys. Oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych.
W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki. – Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju – ocenia dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej Artur Więckowski.
Czytaj więcej w: http://Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce
Rynek eCommerce to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej. Jednym z jej ważnych elementów jest współpraca z największą w kraju internetową platformą handlową – Allegro.pl, partnerstwo w ramach Programu Allegro Smart czy Empik Premium.
Operator pocztowy obsługuje zarówno podmioty o zasięgu krajowym, spółki i korporacje międzynarodowe jak również małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą.