Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Przez 8 tygodni oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore. – Spodziewamy się stałej zmiany nawyków konsumenckich w Polsce i poza jej granicami. Przyspieszyliśmy wprowadzenie Multiskrytki, czyli bezpłatnego rozwiązania, dzięki któremu kilka przesyłek do jednego odbiorcy umieszczanych jest w jednej skrytce. Gdy walka z wirusem się skończy, klienci nadal będą doceniać szybkość, higienę, wygodę i inne korzyści naszego rozwiązania – zapewnia założyciel i prezes InPost Rafał Brzoska.
Czytaj więcej w: Pandemia rozpędziła branżę kurierską
Z Kwietniowego badania Kantar przeprowadzone na grupie internautów [N=1000] wynika, że paczkomaty InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów, wybiera ją 80% badanych. Paczkomaty są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost.
Czytaj więcej w: Potwierdzenie dostawy fotografią
Według badań Kantar TNS 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w paczkomatach InPost. InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Paczkomaty InPost dostępne są przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost ma w Polsce liczba 6000 Paczkomatów.