Kurier GLS w Polsce pojedzie na rowerze

Publikacja: 18.06.2020 07:34

Kurier GLS w Polsce pojedzie na rowerze

Foto: logistyka.rp.pl

GLS uruchomił w Krakowie punkt Szybkiej Paczki, który jest jednak inny niż pozostałe w sieci. Ma on bowiem dodatkową funkcję stacji przeładunkowej dla dostaw realizowanych rowerem kurierskim.

Pierwszy firmowy punkt Szybkiej Paczki miał premierę wiosną ub. r. w Poznaniu. Pilotaż zdał egzamin. – Z miesiąca na miesiąc notujemy znaczące wzrosty w liczbie obsługiwanych paczek. Rozwój sieci punktów Szybkiej Paczki to dla nas cel strategiczny. Dążymy do tego, by oferować szeroki wachlarz nowoczesnych usług i działać w elastycznym modelu – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Czytaj więcej w: Kurierzy pokrzepieni finansowo

Stacja GLS jest wyposażona m.in. w punkt pakowania, a nawet przymierzalnię (to ukłon w stronę osób zamawiających online odzież). Poza tym klienci mają tu możliwość odbioru i nadawania przesyłek za pobraniem, a płatności można dokonywać kartą lub Blikiem.

Natomiast już od 10 lat rozwija się sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop GLS prowadzonych przez partnerów firmy, których liczba w całej Polsce przekroczyła 1 tys. – To ważny element usług kurierskich. Systematyczna rozbudowa sieci punktów nadania i odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, pozwala nam być blisko klientów – podkreśla Markowska.

Czytaj więcej w: Rośnie popularność cyfrowej korespondencji na Poczcie

Najnowszy firmowy punkt Szybkiej Paczki GLS w stolicy Małopolski zlokalizowany jest w ścisłym centrum miasta. Służy jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy. Dociera do nich kurier poruszający się rikszą, a dokładniej rowerem kurierskim zbudowanym specjalnie na potrzeby tego rodzaju usług. W Polsce takiego rozwiązania nie stosowała dotąd żadna firma z branży. – W sercu miasta jest duża strefa ograniczonego wjazdu dla pojazdów silnikowych. Natomiast riksza bez problemu i zgodnie z obowiązującymi przepisami dojeżdża bezpośrednio do odbiorców – wyjaśnia Małgorzata Markowska.

GLS uruchomił w Krakowie punkt Szybkiej Paczki, który jest jednak inny niż pozostałe w sieci. Ma on bowiem dodatkową funkcję stacji przeładunkowej dla dostaw realizowanych rowerem kurierskim.

Pierwszy firmowy punkt Szybkiej Paczki miał premierę wiosną ub. r. w Poznaniu. Pilotaż zdał egzamin. – Z miesiąca na miesiąc notujemy znaczące wzrosty w liczbie obsługiwanych paczek. Rozwój sieci punktów Szybkiej Paczki to dla nas cel strategiczny. Dążymy do tego, by oferować szeroki wachlarz nowoczesnych usług i działać w elastycznym modelu – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach