Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

DSV otrzymało zgodę urzędów antymonopolowych oraz udziałowców Panalpiny na przejęcie tej spółki.

Publikacja: 20.08.2019 12:41

Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

Foto: DSV oficjalnie połączyło się z Panalpiną 19 sierpnia.

Duńskie DSV i szwajcarska Panalpina stworzą czwartego na świecie pod względem wielkości przychodów dostawcę usług logistycznych, za DHL Logistics, Kuehne & Nagel i DB Schenker. – Jako jedna firma będziemy drugim na świecie spedytorem lotniczym, a także trzecim największym na świecie spedytorem morskim oraz czwartym dostawcą transportu drogowego – wylicza dyrektor zarządzający DSV Jens Bjørn Andersen. Powiększony DSV obsłuży blisko 3 mln kontenerów rocznie oraz 1,5 mln ton przesyłek lotniczych.

CZYTAJ TAKŻE: InPost bierze schedę po Geis

Panalpina należy do światowej czołówki operatorów łańcucha dostaw, zatrudniając około 14,5 tys. pracowników w 70 krajach. Połączenie z DSV stworzyło jedną z największych na świecie firm transportowych i logistycznych o przychodach pro forma wynoszących 118 miliardów duńskich koron i zatrudniającą w sumie 60 tys. pracowników w 90 krajach. Do czasu zatwierdzenia na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu DSV A/S zmieni swoją zarejestrowaną nazwę na DSV Panalpina A/S. W miarę postępu integracji wszystkie spółki zależne i działania operacyjne będą jednak zjednoczone pod nazwą i marką DSV.

""

fot. DSV

Foto: logistyka.rp.pl

Proces integracji rozpoczął się od powołania Jensa Bjørna Andersena na stanowisko CEO oraz Jensa H. Lunda na stanowisko CFO w nowym zarządzie Panalpiny. Powołanie nowego zespołu zarządzającego jest planowane w kolejnym tygodniu. Integracja zostanie następnie rozpoczęta w poszczególnych regionach i krajach oraz na poziomie funkcji globalnych i centralnych. Całkowity okres planowanego procesu integracji jest szacowany na 2-3 lata, przy założeniu, że integracja operacyjna zakończy się przed upływem dwóch lat. Połączenie ma przynieść od 2022 roku 2,2 mld duńskich koron oszczędności.

CZYTAJ TAKŻE: Co boli branżę logistyczną

Duński koncern logistyczny DSV ogłosił 1 kwietnia przejęcie szwajcarskiego konkurenta Panalpina, za którą zapłacił 4,6 mld dol. DSV samodzielnie był piątym pod względem wielkości przychodów operatorem logistycznym na świecie. W 2015 roku firma przejęła UTi Worldwide (21 tys. pracowników), a w październiku 2018 roku zaoferowała wykupienie szwajcarskiej Cevy. Oferta została odrzucona i Ceva trafiła do armatora CMA CGM.

W Polsce DSV składa się ze spółek: DSV Air & Sea, DSV Road i DSV Solutions które łącznie zanotowały w 2018 roku 894,3 mln zł przychodów, zaś Panalpina 537,7 mln zł, zajmując (odpowiednio) 11. I 23. miejsce w rankingu Rz największych firm branży TSL). Nowy podmiot znajdzie się ok. ósmego miejsca rankingu, w pobliżu Polskiej Żeglugi Morskiej. – Konsolidacja dwóch tak znaczących operatorów Air & Sea w Polsce, jakimi są Panalpina i DSV, daje powstającej firmie potężne możliwości synergii oraz intensyfikacji wzrostu i konkurencyjności na polskim rynku w wymagającym obszarze transportu lotniczego, morskiego oraz projektowego. Z dużym optymizmem i nadzieją patrzymy na tę integrację właśnie w Polsce i na wszelkie związane z nią perspektywy rozwojowe dla obydwu łączących się, doświadczonych w branży zespołów Panalpiny i DSV – podkreśla prezes DSV Air & Sea Arkadiusz Mirek.

Duńskie DSV i szwajcarska Panalpina stworzą czwartego na świecie pod względem wielkości przychodów dostawcę usług logistycznych, za DHL Logistics, Kuehne & Nagel i DB Schenker. – Jako jedna firma będziemy drugim na świecie spedytorem lotniczym, a także trzecim największym na świecie spedytorem morskim oraz czwartym dostawcą transportu drogowego – wylicza dyrektor zarządzający DSV Jens Bjørn Andersen. Powiększony DSV obsłuży blisko 3 mln kontenerów rocznie oraz 1,5 mln ton przesyłek lotniczych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL