Chińczycy ubierają się u Prady

Odzieżowa logistyka korzysta z transportu lotniczego.

Publikacja: 18.09.2019 08:40

Chińczycy ubierają się u Prady

Foto: logistyka.rp.pl

Podobnie jak w innych częściach świata, marka Prada jest w Chinach synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. Coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. – Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – wyjaśnia Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: Kolej przewozi mniej towarów

Annie Zhou dodaje, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe. – Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn– tłumaczy – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na ich rosnącą siłę nabywczą – wskazuje Zhou.

Ogromne odległości, które trzeba pokonać w Chinach, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklep Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Jednak głównym kanałem dystrybucji w Chinach jest transport lotniczy. W przeciwnym razie czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.

CZYTAJ TAKŻE: Pociągiem do Japonii

DB Schenker we Włoszech jest odpowiedzialny za dostawy towarów luksusowych z Włoch. Odległość do Szanghaju wynosi 9 tys. km, co czyni samolot dominującym środkiem transportu. – Większość przesyłek jest importowana drogą powietrzną – potwierdza Annie Zhou – Tylko około dziesięciu procent ładunków jest przewożonych do Chin drogą morską i w większości przypadków są to materiały promocyjne, takie jak artykuły dekoracyjne, manekiny i wyposażenie butików – wymienia Zhou.

Podobnie jak w innych częściach świata, marka Prada jest w Chinach synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. Coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. – Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – wyjaśnia Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach