Chińczycy ubierają się u Prady

Odzieżowa logistyka korzysta z transportu lotniczego.

Publikacja: 18.09.2019 08:40

Chińczycy ubierają się u Prady

Foto: logistyka.rp.pl

Podobnie jak w innych częściach świata, marka Prada jest w Chinach synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. Coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. – Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – wyjaśnia Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: Kolej przewozi mniej towarów

Annie Zhou dodaje, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe. – Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn– tłumaczy – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na ich rosnącą siłę nabywczą – wskazuje Zhou.

Ogromne odległości, które trzeba pokonać w Chinach, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklep Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Jednak głównym kanałem dystrybucji w Chinach jest transport lotniczy. W przeciwnym razie czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.

CZYTAJ TAKŻE: Pociągiem do Japonii

DB Schenker we Włoszech jest odpowiedzialny za dostawy towarów luksusowych z Włoch. Odległość do Szanghaju wynosi 9 tys. km, co czyni samolot dominującym środkiem transportu. – Większość przesyłek jest importowana drogą powietrzną – potwierdza Annie Zhou – Tylko około dziesięciu procent ładunków jest przewożonych do Chin drogą morską i w większości przypadków są to materiały promocyjne, takie jak artykuły dekoracyjne, manekiny i wyposażenie butików – wymienia Zhou.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach