Podobnie jak w innych częściach świata, marka Prada jest w Chinach synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. Coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. – Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – wyjaśnia Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.
CZYTAJ TAKŻE: Kolej przewozi mniej towarów
Annie Zhou dodaje, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe. – Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn– tłumaczy – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na ich rosnącą siłę nabywczą – wskazuje Zhou.
Ogromne odległości, które trzeba pokonać w Chinach, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklep Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Jednak głównym kanałem dystrybucji w Chinach jest transport lotniczy. W przeciwnym razie czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.
CZYTAJ TAKŻE: Pociągiem do Japonii