Dwa miliardy inwestycji Poczty

Poczta Polska zainwestuje blisko 2 mld zł w kolejne sortownie i punkty odbioru, w tym automaty.

Publikacja: 25.02.2020 10:07

Dwa miliardy inwestycji Poczty

Foto: logistyka.rp.pl

W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024, Poczta Polska planuje zagęszczenie sieci punktów odbioru z 12 tys. do 15 tys. Oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych.

W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki. – Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju – ocenia dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w  Poczcie Polskiej Artur Więckowski.

Czytaj więcej w: http://Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Rynek eCommerce to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej. Jednym z jej ważnych elementów jest współpraca z największą w kraju internetową platformą handlową – Allegro.pl, partnerstwo w ramach Programu Allegro Smart czy Empik Premium.

Operator pocztowy obsługuje zarówno podmioty o zasięgu krajowym, spółki i korporacje międzynarodowe jak również małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Czytaj więcej w: Jedenasta sortownia InPost

Klienci Poczty działający na rynku eCommerce reprezentują wiele różnorodnych branż, są wśród nich przedstawiciele  przemysłu, motoryzacji, księgarnie, sklepy AGD, a także sklepy stacjonarne z odzieżą oraz apteki. Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. klientów biznesowych w segmencie obsługi logistycznej firm (B2B). W ubiegłym roku spółka pozyskała  6 tys. nowych klientów. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD.

W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024, Poczta Polska planuje zagęszczenie sieci punktów odbioru z 12 tys. do 15 tys. Oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych.

W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki. – Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju – ocenia dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w  Poczcie Polskiej Artur Więckowski.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Logistyka Kontraktowa
Zapraszamy na Spotkanie Liderów Branży TSL