Aktualizacja: 24.11.2024 22:06 Publikacja: 12.05.2020 13:21
Foto: logistyka.rp.pl
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: logistyka.rp.pl
Do polskiego porządku prawnego wejdzie dyrektywa CSRD, która wymusi na firmach raportowanie czynników niefinansowych. Za błędne dane zarząd może narazić się na kary, ostrzegają Agata Horzela i Marta Szymborska z GS1 Polska.
Dla polskich firm wejście na zagraniczne rynki jest koniecznością. Zagrożeniem są chińskie sklepy internetowe, które nie podlegają unijnym regulacjom, więc konkurencja nie odbywa się na równych zasadach.
Nowe, energooszczędne technologie pozwalają mieć nadzieję, że pomimo coraz wyższych wymagań ekologicznych, lody i mrożonki nie znikną z półek lub nie staną się koszmarnie drogie.
Osiągniecie celów zrównoważonego rozwoju podniesie koszty funkcjonowania firm i usług. Klienci nie są gotowi na wyższe stawki.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Najważniejsze spotkanie roku branży logistycznej już 9 października w Warszawie, na którym poznamy firmy nagrodzone przez Rzeczpospolitą.
Spółka zainwestowała miliard złotych w logistykę, stawia maszyny w rekordowych ilościach i zdobywa nowych klientów.
Rynek logistyki kontraktowej szybko koncentruje się. W Wielkiej Brytanii wiodący gracze, czyli GXO i Wincanton, nie połączą się, chyba że do 7 listopada przedstawią kroki zapobiegające nadmiernej koncentracji.
Turcy nie sprzedadzą aktywów duńskiej firmie DFDS. W ostatniej chwili wycofali się z umowy.
Niemiecka Otto Group, właściciel znanych e-sklepów About You, Quelle czy Bon prix, otworzył centrum logistyczne w Iłowej w województwie lubuskim.
InPost kieruje rekordowe zyski na zakupy i zamierza nabyć brakujące mu 70 proc. akcji spółki logistycznej Menzies.
Większość organizacji chciałaby zastosować inteligentne algorytmy we własnych operacjach logistycznych. Jednak z dostępnych danych i opinii wyłania się obraz firm, które podejmują się adaptacji będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie.
InPost ma już 8 000 automatów w Wielkiej Brytanii i 6 000 we Francji i zamierza utrzymać tempo rozbudowy sieci, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji.
Po zakończeniu wojny na Ukrainie Polska będzie hubem logistycznym dla odbudowującej się Ukrainy. To wielka szansa dla operatorów logistycznych, którzy uwolnią producentów od zmartwienia o logistykę dostaw.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas