W 2020 roku wygrały punkty odbioru

Po raz pierwszy w historii klienci częściej wybierają dostawę do punktu niż do drzwi.

Publikacja: 19.01.2021 08:13

W 2020 roku wygrały punkty odbioru

Foto: logistyka.rp.pl

Rosną operatorzy automatów paczkowych, polscy konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe. – W ostatnim czasie byliśmy i wciąż jesteśmy świadkami stale rosnącej liczby placówek nadawczo-odbiorczych w całej Polsce. Zainteresowanie punktami odbioru rośnie nie tylko od strony konsumentów, ale też od strony właścicieli e-sklepów lub osób zarządzających procesami e-commerce – mówi Kamila Kowalska, dyrektor handlowy Sendit.

Czytaj więcej w: Polscy naukowcy przygotują rewolucyjne opakowanie do e-zakupów

Liderem, m.in. dzięki współpracy z sieciami partnerskich sklepów Żabka, jest w tym segmencie Poczta Polska (w sieci są też stacje Orlen, kioski i placówki pocztowe). Państwowy operator zapowiedział, że w tym roku do użytku zostanie oddanych 500 zewnętrznych automatów paczkowych, a w 2022 r. ich liczba wzrośnie do 2 tys.

W 2020 r. automaty paczkowe zyskały największą popularność dzięki marce InPost. – bezdotykowy odbiór przy użyciu aplikacji idealnie wpisał się w potrzeby konsumentów w tym szczególnym czasie. Firma cały czas powiększa liczbę dostępnych maszyn, tym samym budując swoją przewagę na rynku – aktualnie ma ich 20 tys. na terenie całej Polski – wskazuje Kowalska.

Czytaj więcej w: Kurierzy na prąd i w wynajmie

W minionym roku, po raz pierwszy w historii badań Gemiusa, dostawa przesyłki do punktu wymieniana była przez ankietowanych częściej niż dostawa kurierem bezpośrednio do pracy lub do domu. – O ile z przesyłki kurierskiej „do drzwi” korzystało 55 proc. użytkowników, o tyle z przesyłki do punktu ponad 60 proc. Do samych maszyn paczkowych zamawia 61 proc. respondentów, a grupę tę powiększają dodatkowo osoby wybierające punkty detaliczne jak np. placówki Poczty Polskiej, czy sieci partnerskie, w tym Żabkę, czy Ruch lub Kolporter – wylicza dyrektor handlowa Sendit.

Platforma bliskapaczka.pl, należąca do Sendit, oferuje blisko 35 tys. punktów odbiorczych w całej Polsce, o około 18 proc. więcej niż rok wcześniej.

Rosną operatorzy automatów paczkowych, polscy konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe. – W ostatnim czasie byliśmy i wciąż jesteśmy świadkami stale rosnącej liczby placówek nadawczo-odbiorczych w całej Polsce. Zainteresowanie punktami odbioru rośnie nie tylko od strony konsumentów, ale też od strony właścicieli e-sklepów lub osób zarządzających procesami e-commerce – mówi Kamila Kowalska, dyrektor handlowy Sendit.

Czytaj więcej w: Polscy naukowcy przygotują rewolucyjne opakowanie do e-zakupów

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach