Kupujący chcą potwierdzenia sms-em

Sprawna komunikacja zmniejsza koszt ostatniej mili.

Publikacja: 01.02.2021 11:03

Kupujący chcą potwierdzenia sms-em

Foto: Przesyłka listopaczka

Połowa kupujących w internecie deklaruje, że ważnym elementem obsługi klienta jest informowanie kupujących o statusie zamówienia, wynika z badań SMSAPI i Shoper.

Czytaj więcej w: Potężny spadek ilości zwrotów w sieciach

Tego samego zdania jest 43 proc. sprzedawców. 98 proc. z nich wysyła e-maile. Natomiast wśród kupujących 68 proc. wybiera powiadamiania pocztą elektroniczną, a 19 proc. wolałaby SMS, natomiast 11 proc. preferuje powiadomienia przez aplikację mobilną. Tylko 1 proc. preferuje komunikację przez komunikator.

Informację o wysyłce zamówienia chciałoby otrzymać SMS 35 proc. kupujących. Dla branży nieskuteczne dostarczenie przesyłki to koszt po stronie nadawcy. – Większość z krótkich informacji tekstowych odczytywany jest w kilka minut od wysłania – zauważa Maja Wiśniewska z SMSAPI.

Czytaj więcej w: FedEx zwalnia w Europie

Badanie wskazuje, że SMS ułatwia odbiór przesyłki. Eksperci branżowi oraz konsumenci doskonale wiedzą, że logistyczna ostatnia mila jest kluczowa w sprzedaży online. – Wiele instytucji państwowych, samorządów, funduszy inwestycyjnych i firm prywatnych dostrzega potrzebę optymalizacji dostaw. Powody są różne, od chęci zarabiania pieniędzy po ochronę środowiska. Jestem przekonany, że w najbliższym czasie będziemy obserwować dużą ilość inwestycji w małe i średnie firmy kurierskie oraz start up’y. Myślę, że przyszedł też czas na kolejną falę akwizycji w branży KEP / TSL – uważa doradca Last Mile Experts Mirosław Gral i wskazuje na ostatnio dokonany zakup indyjskiej firmy dostawczej Dunzo przez Google.

Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL