Francuski koncern FM Logistic przewiduje w roku obrotowym 2021/22 organiczny wzrost przychodów w górnym, jednocyfrowym przedziale procentowym. W dopiero co zamkniętym roku finansowym 20/21 przychody w wzrosły o 1,5% do 1,38 mld euro. Uwzględniając 75 mln euro strat kursowych wynik był o 3,6% mniejszy niż rok wcześniej.
EBIT zmalał o 1,6% do 41,8 mln euro. Spadek był skutkiem wydania 8,1 mln euro na dostosowanie działalności do warunków pandemii. Wynik netto wyniósł 18,1 mln euro (19,2 mln euro rok wcześniej), zaś wartość nowych umów sięgnęła 207 mln euro w porównaniu do 150 mln w roku poprzednim. Połowa z nowych umów obejmuje usługi dla omnichannel i e-commerce.
Czytaj więcej w: Praca dla 5 tys. ludzi w magazynach e-commerce
Koncern podkreśla, że w 2020 roku konwencjonalne sklepy były raz po raz zamykane i ponownie otwierane, co zwiększyło popyt na logistykę omnichannel i e-commerce. FM Logistic dostarcza rozwiązania logistyczne omnichannel dla 57% swoich klientów.
Kolejnym ważnym czynnikiem wzrostu było rosnące zapotrzebowanie na miejskie rozwiązania logistyczne takie jak mikrocentra dystrybucyjne, tzw. dark stores (punkty odbioru zamówień złożonych online) oraz skrojone na miarę rozwiązania „kliknij i odbierz”. W tych obszarach firma przedłużyła umowy z wiodącymi sieciami handlu detalicznego takimi jak Carrefour, Intermarché czy Sephora.
Czytaj więcej w: Poczta Polska rozwiezie chińskie przesyłki po Europie