Boeing wyprodukował od 1967 roku 1574 Jumbo Jety. Pierwsze egzemplarze trafiły w 1970 roku do linii lotniczych Pan American. Od 1990 roku Boeingiem 747 latają prezydenci USA. Ostatni pasażerski egzemplarz Boeing wyprodukował w 2017 roku dla Korean Air. Duża pojemność kadłuba sprawiła, że przewoźnicy ładunków nadal kupowali tę maszynę. Samoloty dwusilnikowe zastąpiły Boeinga 747 i jemu podobne, np. Airbus A380 produkowany był w latach 2003-2021.
Czytaj więcej
Biuro Cargo i Poczty PLL LOT zamknęło najlepszy rok w historii. Ma apetyt na więcej i w najbliższych latach zamierza konsekwentnie zwiększać wyniki przewozowe.
Firma rozpoczęła prace nad konstrukcją w 1965 roku na wniosek linii lotniczych Pan Am, które poszukiwały pojemniejszych maszyn dla rosnącego ruchu przez Atlantyk. Produkcja prototypowego egzemplarza ruszyła w specjalnie zbudowanej hali w Everett, o największej na świecie kubaturze. Roboty ziemne przy jej wznoszeniu wymagały przesunięcia większej ilości ziemi niż przy budowie kanału panamskiego. Budowa pierwszego egzemplarza trwała 28 miesięcy. W cały proces zaangażowane było 50 tys. osób.
Samoloty chwalone są przez pilotów. John Travolta, który był obecny na uroczystości przekazania ostatniego komercyjnego 747 podziękował pracownikom firmy za produkcję udanego i najbezpieczniejszego samolotu świata.
W grudniu 2022 roku zaledwie 44 pasażerskie wersje 747 były w użytkowaniu (tuż przed pandemią było ich 130). Lufthansa ma 19 takich samolotów i jest ich największym użytkownikiem.