Magazyny w małych miastach

Coraz więcej mniejszych miast, takich jak Lublin, Kielce, Częstochowa czy Konin przyciąga inwestycje magazynowe.

W przyszłości nowych punktów na mapie będzie jeszcze więcej – zapewnia partner, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield Joanna Sinkiewicz.

Rozwój branży logistycznej i sytuacja na rynku pracy sprawiają, że firmom coraz trudniej znaleźć pracowników w niektórych regionach. Receptą na to może być rozszerzenie działalności na obszary dotychczas cieszące się mniejszym zainteresowaniem, a coraz bardziej atrakcyjne dzięki rozwojowi krajowej infrastruktury.

Według raportu Business Environment Assesment Study Lublin wyprzedził w 2019 roku Warszawę pod względem atrakcyjności dla inwestorów biorąc pod uwagę aspekt magazynowo – przemysłowy, zajmując wraz z Trójmiastem pierwsze miejsce w rankingu.
Stolica województwa lubelskiego wyróżniła się przede wszystkim pod względem dostępności i kosztów wynajmu nieruchomości. Za Lublinem stoi nie tylko pozytywna ocena jego lokalizacji, lecz także Port Lotniczy, otwarty w grudniu 2012 roku. Cztery lata później port uruchomił terminal cargo. Strategiczne znaczenie dla Lublina ma bliskość Małaszewicz, w których znajduje się jeden z największych w Polsce i Europie suchych portów przeładunkowych.

Czytaj więcej w: Magazyny dla spożywców

Nowe projekty drogowe sprawiają, że Lublin jest bardzo dobrym miejscem dla rozwoju branży TSL. – Ten region ma dużą szansę rozwoju, zwłaszcza w kontekście rynku logistycznego. Korzystne położenie geograficzne Lublina oraz atrakcyjne warunki najmu przestrzeni magazynowych sprawiają, że z roku na rok rośnie znaczenie tego regionu w kontekście całego kraju – uważa dyrektor działu logistyki kontraktowej w Rohlig Suus Logistics Artur Malarski.

Innym przykładem może być park logistyczny Panattoni w Białymstoku, (już w całości wynajęty) lub Stargard, w którym powstała licząca ponad 11 tys. m kw. hala, wzniesiona przez Waimea Holding.

Ten podmiot rozpoczyna także budowę hal magazynowych klasy A z małymi modułami magazynowymi do sprzedaży i na wynajem. W całej Polsce, w miastach powyżej 150 tysięcy mieszkańców, powstanie kilkadziesiąt tego typu obiektów na działkach o powierzchni od 1,8 ha do 3 ha z halami o powierzchni całkowitej między 7 tys. a 15 tys. m kw. – Widzimy rosnący popyt na małe moduły magazynowo-produkcyjne w wielu regionach Polski – stwierdza prezes Waimea Holding Andrzej Rosiński.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Logistyka bez papieru

Branża logistyczna i handlowcy wprowadzając cyfryzację przyspieszają obieg informacji i zmniejszają koszty funkcjonowania. Tysiące ...

Posłowie za Pakietem Mobilności

Pakiet Mobilności wejdzie w życie prawdopodobnie w maju. Wtedy spodziewane jest głosowanie plenarne Europarlamentu. ...

Spętany transport ponadnormatywny

Trudno prowadzić inwestycje w nowe miejsca pracy, jeżeli przewiezienie dużych, niepodzielnych ładunków jest legalnie ...

Droga Czerwona do portu w Gdyni wciąż daleko

Plany budowy farm wiatrowych na Bałtyku mogą przyspieszyć budowę wartej blisko miliard złotych tzw. ...

Oddalają się odszkodowania za zmowę cenową

W piątek 7 lutego Sąd Okręgowy w Monachium odrzucił pozew Financialright domagający się odszkodowań ...

Niespodziewany krach na rynku ciężarówek

Gwałtownie zmalała sprzedaż samochodów ciężarowych, choć popyt na przewozy rośnie. Jednym z powodów jest wejście ...