Coraz więcej mniejszych miast, takich jak Lublin, Kielce, Częstochowa czy Konin przyciąga inwestycje magazynowe.

W przyszłości nowych punktów na mapie będzie jeszcze więcej – zapewnia partner, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield Joanna Sinkiewicz.

Rozwój branży logistycznej i sytuacja na rynku pracy sprawiają, że firmom coraz trudniej znaleźć pracowników w niektórych regionach. Receptą na to może być rozszerzenie działalności na obszary dotychczas cieszące się mniejszym zainteresowaniem, a coraz bardziej atrakcyjne dzięki rozwojowi krajowej infrastruktury.

Według raportu Business Environment Assesment Study Lublin wyprzedził w 2019 roku Warszawę pod względem atrakcyjności dla inwestorów biorąc pod uwagę aspekt magazynowo – przemysłowy, zajmując wraz z Trójmiastem pierwsze miejsce w rankingu.
Stolica województwa lubelskiego wyróżniła się przede wszystkim pod względem dostępności i kosztów wynajmu nieruchomości. Za Lublinem stoi nie tylko pozytywna ocena jego lokalizacji, lecz także Port Lotniczy, otwarty w grudniu 2012 roku. Cztery lata później port uruchomił terminal cargo. Strategiczne znaczenie dla Lublina ma bliskość Małaszewicz, w których znajduje się jeden z największych w Polsce i Europie suchych portów przeładunkowych.

Czytaj więcej w: Magazyny dla spożywców

Nowe projekty drogowe sprawiają, że Lublin jest bardzo dobrym miejscem dla rozwoju branży TSL. – Ten region ma dużą szansę rozwoju, zwłaszcza w kontekście rynku logistycznego. Korzystne położenie geograficzne Lublina oraz atrakcyjne warunki najmu przestrzeni magazynowych sprawiają, że z roku na rok rośnie znaczenie tego regionu w kontekście całego kraju – uważa dyrektor działu logistyki kontraktowej w Rohlig Suus Logistics Artur Malarski.

Innym przykładem może być park logistyczny Panattoni w Białymstoku, (już w całości wynajęty) lub Stargard, w którym powstała licząca ponad 11 tys. m kw. hala, wzniesiona przez Waimea Holding.

Ten podmiot rozpoczyna także budowę hal magazynowych klasy A z małymi modułami magazynowymi do sprzedaży i na wynajem. W całej Polsce, w miastach powyżej 150 tysięcy mieszkańców, powstanie kilkadziesiąt tego typu obiektów na działkach o powierzchni od 1,8 ha do 3 ha z halami o powierzchni całkowitej między 7 tys. a 15 tys. m kw. – Widzimy rosnący popyt na małe moduły magazynowo-produkcyjne w wielu regionach Polski – stwierdza prezes Waimea Holding Andrzej Rosiński.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Otwarto najpiękniejsze lotnisko świata. Ma nawet wodospad

Oficjalne otwarcie lotniska Jewel Changi w Singapurze ma się odbyć dopiero za kilka dni. ...

Nowy dyrektor Dachser

W jednej z największych firm logistycznych Niemiec następuje zmiana zarządu. Po 31 latach ścisłej ...

Wizja pociągu dużych prędkości przygotowana przez firmę Pesa Bydgoszcz

TRAKO 2019 | Kolej na fali wzrostowej

Zorganizowane w Gdańsku 13 Targi Kolejowe Trako były dobrą okazją do podsumowania stanu kolei ...

Przewoźnicy grożą blokadą granicy z Ukrainą

Na przejazd kierowcy czekają 3-4 dni. Po obu stronach granicy z Ukrainą stoi w ...

Stoi produkcja ciężarówek

Od środy 25 marca Scania zamyka fabryki w Europie. Koncern podjął decyzję z uwagi ...

Rusza planowanie Centralnego Portu Komunikacyjnego

Spółka CPK otrzymała 18 lipca 2019 roku 300 mln zł dokapitalizowania ze Skarbu Państwa. ...