Producenci automatyzują magazyny

Centrum dystrybucyjne CCC wdrożyło system automatycznego sterowania wózkami.

We współpracy z PSI, CCC zintegrowało system zarządzania magazynem centrum dystrybucyjnego ze sterowaniem wózkami. System zarządzania magazynem PSIwms komunikuje się z oprogramowaniem sterującym wózkami Jungheinrich i przekazuje mu informacje o lokalizacji konkretnych produktów w magazynie.

Czytaj więcej w: Pandemia przyspieszyła automatyzację w magazynach

Dzięki tym koordynatom wózek samodzielnie pokonuje trasę do docelowej lokalizacji, podejmuje ładunek i transportuje go do punktu odbioru. Rolą operatora, który pozostaje za sterami wózka, jest nadzór i potwierdzanie operacji realizacji poprzez skanowanie kodów kreskowych.

Specyfika magazynu wysokiego składowania CCC wymaga wyjątkowej precyzji i niezawodności w kwestii transportu ze względu na rozmiar obiektu 55 000 m2 i wąskie odstępy pomiędzy regałami. – Centrum dystrybucyjne obejmuje 111 tys. miejsc paletowych, a zastosowane wózki mają możliwość obsługi regałów o wysokości do 17,5 metraopisuje dyrektor  ds. Logistyki z firmy CCC Julita Barnowska.

Czytaj więcej w: Logistyka wdroży każdą znaczącą technologię, od Big Data po 5G

Wdrożenie rozwiązania PSI i Jungheinrich  poprawiło szybkość operacji przy jednoczesnym zagwarantowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Podobna aplikacja może zostać zaimplementowana w magazynach, które wykorzystują system PSIwms i korzystają z odpowiednich wózków widłowych. Do jej wdrożenia potrzebne jest jedynie zmapowanie magazynu i udostępnienie interfejsów przez producenta wózków widłowych.

Spółka LPP wraz z PSI Polska wdrożyły w magazynie typu Fulfillment Center należącym do polskiej firmy odzieżowej rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Czytaj więcej w: Internetowa przyszłość handlu

W  ubiegłym roku udział sprzedaży internetowej w działalności LPP wyniósł 12%. – Obserwujemy aż 4-krotny wzrost zainteresowania klientów zakupami online. To determinuje konieczność optymalizacji rozwiązań logistycznych i informatycznych mających na celu sprostanie nowym oczekiwaniom klientów bez uszczerbku na jakości i przede wszystkim szybkości obsługi zamówień internetowych – wyjaśnia wiceprezes zarządu LPP Jacek Kujawa. Dlatego zdecydowaliśmy się wraz z naszym wieloletnim partnerem biznesowym, firmą PSI Polska, wdrożyć rozwiązanie oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które pozwoli nam istotnie zwiększyć wydajność obsługi zamówień online – dodaje.

Projektujący systemy automatyki magazynowej AMSORT szacuje, że nakłady na mały system automatyzacji magazynu zwracają się już po roku eksploatacji, a przy dużych systemach po około 3 latach. Do grona jej klientów należą firmy kurierskie, E-commerce oraz firmy produkcyjne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firmy coraz częściej stawiają na automatyzację

Przedsiębiorczość w Polsce rozwija się nad wyraz dynamicznie. Firmy coraz częściej mogą pochwalić się ...

Niemiecka drobnica w aliansie

Logistycy w Niemczech widzą w Pakiecie Mobilności szansę na rozwój sieci drobnicowych. Pakiet Mobilności ...

Karta paliwowa na Nowy Rok: przez internet, bez zabezpieczeń, w 5 minut

Operator karty paliwowej DKV, wyspecjalizowanej dotąd w obsłudze ciężkiego transportu, stworzył rozwiązanie „pudełkowe”, dzięki ...

We Francji zmarło 35 kierowców z powodu koronawirusa

Związkowcy domagają się premii oraz ochrony rynku w postaci półrocznego zakazu kabotażu. We Francji ...

Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Według nowych danych systemu telematycznego GBOX oraz obsługującej karty paliwowe firmy E-100 stopniowo zwiększa ...

Nowy rektor największej polskiej uczelni logistycznej

Dr hab. inż. Bogusław Śliwczyński został nowym rektorem Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, najstarszej ...