Wprowadzone embargo na surowce energetyczne sprowadzane z Rosji, przy jednoczesnej potrzebie zapewnienia ciągłości dostaw surowców z innych kierunków drogą morską sprawiły, że porty notują rekordowe przeładunki węgla.
Czytaj więcej
Zarządu Morskiego Portu Gdynia przedłużył 19 grudnia umowę z filipińską spółką International Container Terminal Services.
Spółka Port Gdański Eksploatacja przyjęła na siebie ciężar obsługi wzmożonego potoku ładunków 24h/ 7 dni w tygodniu. W ciągu 11 miesięcy 2022 roku spółka przeładowała łącznie 3,6 mln ton węgla, co stanowi 295 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Rekordowy był listopad, w którym przeładowano ponad 750 tys. ton tego surowca.
Tylko w tym roku ze względu na obecną sytuację geopolityczną i potrzebę składowania węgla na terenie operatora PG Eksploatacja, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wykonał utwardzenia dodatkowych powierzchni pod place składowe o łącznej powierzchni 100 000,00 m2 jak również modernizację istniejącej infrastruktury kolejowej o łącznej długości 1367,00 m.b. W ramach współpracy ZMPG i PGE aktualnie trwają prace mające na celu utwardzenie kolejnych 42 000,00 m2. terenów. Łączna wartość inwestycji spółki w place składowe to 11,7 mln zł.
W gdyńskim porcie przeładunek węgla w pierwszych dziesięciu miesiącach roku wyniósł 2,5 mln ton, czyli był większy o ponad 127 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. Rekord padł w październiku (ostatnim raportowanym miesiącu) z wynikiem bliskim 0,5 mln ton, ponad 4 razy lepszym od zanotowanego w październiku 2021 roku.