Jubileusz w Baltic Hub

Baltic Hub notuje duże przeładunki i jego bramy będą niedługo otwarte przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Publikacja: 27.09.2023 20:41

Jubileusz w Baltic Hub

Foto: Baltic Hub

Baltic Hub obsłużył 27 września 20-milionowy kontener. Rekord padł na statku Mayview Maersk. – To kolejny krok milowy w rozwoju Baltic Hub i ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Charakterystyczne cechy terminala, takie jak głębokość nabrzeża wynosząca 17 metrów oraz światowej klasy wydajność w przeładunku kontenerów, nadają mu status prawdziwego bałtyckiego hubu, który obsługuje największe kontenerowce na świecie – podkreśla dyrektor generalny Baltic Hub Charles Baker. 

Jubileusz potwierdza pozycję Baltic Hub jako największego terminala kontenerowego na Bałtyku. Tylko w 2022 roku w Baltic Hub przeładowano ponad 2 mln TEU. W 2021 roku załoga terminalu świętowała obsłużenie 15 milionów kontenerów. 

Czytaj więcej

Z powodu niemieckich kontroli spodziewane korki na granicy

Budowany jest terminal T3, obejmujący budowę nowego, głębokowodnego nabrzeża do obsługi kontenerowców oceanicznych. W ramach inwestycji powstanie także plac manewrowo-składowy o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Po zakończeniu prac Baltic Hub zwiększy moce przeładunkowe do 4,5 TEU rocznie.

Zarząd terminalu informował niedawno, że z powodu ogromnego natężenia ruchu, od 16 września 2023 r., wydłuża otwarcie bram. Są one otwarte w soboty do godziny 18:00, a w niedzielę już od godziny 6:00. Przedłużono także otwarcie w soboty z godziny 14:00 do 18:00 i przyspieszono niedzielne otwarcie z godziny 18:00 do 06:00. Dyrekcja obiecuje tak szybko, jak to będzie możliwe, otworzy bramy drogowe 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

Terminal obsługuje statki z Azji (w tym bezpośrednie połączenia z Koreą i Chinami), umacniając się w regionie północnej Europy Środkowej. Jeszcze w 2019 roku niemieckie porty przeładowywały kwartalnie 72-74 tys. ton, polskie zaś 22-23 tys. ton. W ostatnim kwartale 2022 roku przeładunki w Polsce wzrosły do 34,5 tys. ton, zaś w niemieckich zmalały do niecałych 66 tys. ton. 

Czytaj więcej

Jesienne żniwa transportowe nie poprawią rentowności transportu

W pierwszej połowie roku polskie porty obsłużyły 1 438 522 TEU, co oznacza spadek o 9,3 proc. wylicz Actia Forum. Port Gdańsk zanotował spadek o 7,6 proc. do 992 714 TEU, Port Gdynia 14,4 -procentowy spadek do 409 033 TEU, zaś Port Szczecin-Świnoujście odnotował wzrost do 36 775 TEU. 

Morski
Czy tragedia w Baltimore będzie miała wypływ na polskie porty?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Morski
Spedytorzy z mniejszymi dochodami i zyskami
Morski
Na Morzu Czerwonym ruch statków zmalał o połowę
Morski
Największe porty na Bałtyku w 2023 roku
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Morski
Najwięksi na świecie właściciele statków