W nadchodzących kwartałach przeładunki zboża w polskich portach utrzymają się na wysokim poziomie. Zależą od podaży ukraińskiego ziarna, przede wszystkim w tranzycie, a także cen rynkowych. Rosnące zapotrzebowanie na obsługę ładunków agro wymusza inwestycje, podkreśla raport Actia Forum.
Nowe terminale
W Porcie Gdynia terminal HES Gdynia Bulk Terminal rozpoczął budowę przy nabrzeżu Śląskim. Zarząd Morskiego Portu Gdynia pod koniec maja br. ogłosił nowy przetarg na terminal zbożowy. Oferty złożyło pięć podmiotów, w tym dotychczasowy dzierżawca oraz Krajowa Grupa Spożywcza.
Czytaj więcej
Związkowcy nie są przekonani tłumaczeniami GITD i nadal uważają, że zasady nagradzania są sprzeczne z ustawami.
W pierwszym kwartale 2024 roku Port Gdańsk ogłosił przetarg na oddanie w najem nieruchomości o powierzchni ok. 24 ha, w której skład wchodzi tzw. pirs rudowy. Zapisy przetargu wskazują na obligatoryjne prowadzenie przez najemcę przeładunków zboża, podkreślają autorki raportu Actia Forum.
W Porcie Świnoujście także planowana jest rozbudowa terminalu agro – jesienią 2023 roku operator OT Port Świnoujście podpisał umowę z POL Invest Projects na rozbudowę na Nabrzeżu Chemików.