Zdaniem 40 proc. badanych Polaków paczka, w której otrzymali zakupione online artykuły, była zbyt duża w stosunku do zawartości – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie DS Smith. Niedopasowane opakowania powodują, że wraz z zakupami do klientów transportowane jest 40 mln m3 powietrza. W ten sposób marnuje się 90 tys. ton tektury i 333 mln m2 taśmy klejącej.
Oszczędności dla logistyki
– Większe opakowania to mniej przewiezionych jednorazowo paczek i większa potrzeba dodatkowych transportów – podkreśla członek zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach Eko-Pak Magdalena Dziczek.
Czytaj więcej
Spółka planuje duży rozwój na polskimi i środkowoeuropejskim rynku wynajmu lokomotyw, do czego potrzebne są mocne wskaźniki finansowe.
Konsumenci jak i branża e-commerce dążą do zmniejszenia kosztów oraz optymalizacji sposobu pakowania przesyłek. Zmieniające się oczekiwania coraz częściej dotyczą także operatorów logistycznych, którym producenci zlecają obsługę sektora e-commerce. – Klienci liczą, że będziemy pakować ich towar w idealnie skrojone na wymiar pudełka. Aby sprostać tym oczekiwaniom, zainwestowaliśmy w różnego rodzaju rozwiązania automatyczne, które przycinają tekturę i modelują potrzebny kształt i rozmiar pudełka, nawet w przypadku niestandardowych potrzeb. Z kolei inna maszyna przycina gotowe kartony na wysokość zawartości – opisuje szef sprzedaży w FM Logistic Central Europe Szymon Mikołajczak. Oba te rozwiązania sprawiają, że gotowe przesyłki są doskonale dopasowane do tego co się w nich znajduje.
Zastosowane na etapie pakowania rozwiązania automatyczne pomogły poprawić współczynnik wypełnienia pojazdu o 30 proc. – Przygotowując paczki dla klientów dbamy o to, aby nie wozić powietrza. Pozwala nam to finalnie zmieścić więcej paczek na palecie, a później w naczepie ciężarówki, a to natomiast oznacza mniejszą liczbę transportów i generuje korzyści zarówno finansowe, jak i ekologiczne – podkreśla szefowa transportu międzynarodowego w FM Logistic Central Europe Katarzyna Sidor.