Grupa InPost otworzyła największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej – niedaleko Warszawy i Łodzi, które liczy 36 tys. m kw. Docelowo obsłuży do 85 tys. paczek na godzinę. – W 2016 roku otworzyliśmy sortownię w Woli Bykowskiej, z założeniem o użytkowaniu jej przez dekadę. Jednak tempo, w jakim rozwija się Grupa InPost, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. W zeszłym roku podjęliśmy decyzję o budowie kolejnego, dwukrotnie większego centrum logistycznego w Woli Bykowskiej, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na najnowocześniejsze usługi logistyczne w Polsce. Nowopowstały obiekt to najnowsze i największe w Polsce centrum logistyczne – zaznacza założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska.
Jakość dla milionów przesyłek
Powodem inwestycji jest zachowanie jakości przy rosnącej liczbie przesyłek. – Rozbudowa centrów logistycznych pozwala nam umacniać nasze przewagi konkurencyjne, a także utrzymywać operacyjną efektywność. Jakość naszej logistyki w Polsce wyznacza standardy, które wdrażamy na wszystkich 9 rynkach europejskich, gdzie obecnie działamy. W Europie Zachodniej standard D+1 dotychczas był traktowany jako usługa premium, natomiast Grupa InPost to zrewolucjonizowała, dzięki czemu stajemy się liderem w całej Europie – tłumaczy Brzoska. W nowym centrum znajdują się 4 wiaty kurierskie dla 120 kurierów.
Wiceprezes Last Mile Expert Mirek Grał wskazuje, że rozbudowa infrastruktury magazynowej (sortownie lub centra dystrybucyjne) ma dwa podłoża:
- Zwiększenie przepustowość sieci, często związane z zmianą profilu przesyłek – z krajowych na międzynarodowe (CrossBorder). Często jest to powiązane z długoterminową strategią rozwoju konkretnych produktów.
- Czasami jest to związane także z wolumenem, który u danych przewoźników rośnie szybciej niż średnia rynkowa. W innych przypadkach po prostu zastąpieniem starych budynków/urządzeń sortujących na nowe, w ramach wcześniej zatwierdzonego CAPEX’u (wracamy do pkt 1)
Czytaj więcej
Autonomiczne samochody są coraz bliżej, nowe rozwiązania wprowadzają koncerny w modelach osobowych, jednak przeszkód nadal nie brakuje.