Poprawa w rejestracjach ciężarówek w krajach UE

Majowe rejestracje ciężarówek w UE były o 44,4 proc. niższe niż rok wcześniej.

Publikacja: 24.06.2020 11:35

Poprawa w rejestracjach ciężarówek w krajach UE

Foto: logistyka.rp.pl

Choć majowy spadek rejestracji jest głęboki, to jednak poprawa w stosunku do kwietnia i marca jest wyraźna, gdy spadki wyniosły (odpowiednio) 67 i 47,3 proc. Rynki najbardziej dotknięte w maju to Hiszpania (redukcja o 59 proc.), Polska (53,3 proc.), Niemcy (47,9 proc.), Włochy (36,5 proc.) oraz Francja (35 proc.), wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA.

Czytaj więcej w: Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Po pięciu miesiącach rynek skurczył się o 36,7 proc. Wszystkie kraje zanotowały 2-cyfrową redukcję, a największą zanotowały Litwa (55,7 proc.) oraz Hiszpania (49,3 proc.). w Polsce wyniosła ona 39,1 proc.

W segmencie lekkich pojazdów dostawczych o dmc do 3,5 tony popyt zmalał o 41,3 proc. do 92,6 tys. sztuk. W kwietniu zapotrzebowanie zmniejszyło  się o 80 proc. Po pierwszych pięciu miesiącach zapotrzebowanie zmalało o 36,4 proc.

Czytaj więcej w: W czerwcu ruszyła sprzedaż ciężarówek

W klasie najcięższych pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 16 ton, maj przyniósł blisko 60-procentowy spadek rejestracji (59,7 proc.) do 11 738 sztuk. Bułgaria, Estonia, Litwa i Węgry zanotowały ponad 80-procentowe zmniejszenie rejestracji. W Polsce spadek sięgnął 71,1 proc.

W Europie zachodniej największe spadki w maju zanotowano w Hiszpanii (o 62,1 proc.) oraz w Niemczech (o 58 proc.). Na Cyprze i w Grecji liczba rejestracji wzrosła w stosunku do maja 2019 roku. Po pięciu miesiącach rejestracje najcięższych samochodów zmalały o 41,1 proc. do 76 232 samochodów.

Czytaj więcej w: Dostawczaki idą jak woda

Rejestracje klasy średniej, o dmc powyżej 3,5 tony i poniżej 16 ton dmc skurczyły się w maju o 56,9 proc., zaś po pięciu miesiącach o 38,6 proc. do 95 174 sztuk.

Rejestracja autobusów zmalały w maju o 56,5 proc. (w Polsce o 71,3 proc.), a od początku roku o 33,2 proc. (w Polsce o 51,4 proc.).

Choć majowy spadek rejestracji jest głęboki, to jednak poprawa w stosunku do kwietnia i marca jest wyraźna, gdy spadki wyniosły (odpowiednio) 67 i 47,3 proc. Rynki najbardziej dotknięte w maju to Hiszpania (redukcja o 59 proc.), Polska (53,3 proc.), Niemcy (47,9 proc.), Włochy (36,5 proc.) oraz Francja (35 proc.), wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA.

Czytaj więcej w: Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu