Narodowy przewoźnik nie zwalnia tempa modernizacji floty, choć przewozy nadal są mniejsze od ubiegłorocznych o średnio 44 proc. Sygnałem poprawy są szczytowe dni z potokami liczącymi 90 tys. pasażerów dziennie. Dwa miesiące temu, w środku pandemii, wynosiły 5 tys.
Przewoźnik odebrał ostatnie 3 elektryczne lokomotywy EU160 Griffin z podstawowego zamówienia liczącego 20 sztuk i w tym roku otrzyma 10 takich samych z zamówienia dodatkowego.
Czytaj więcej w: Rail Baltica opóźniona i droższa
Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wyniosła 551,4 mln zł brutto. Unijne dofinansowanie przekracza 79 mln zł. W latach 2014-2020 PKP IC otrzymało z funduszy unijnych ponad 653 mln zł.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przypomina, że łączne wydatki na modernizację taboru PKP IC sięgną 7 mld zł, z czego 3 mld zł już trafiło do polskich firm. Zaaprobowany przez resort bezprecedensowy program modernizacji minął w ub.r. półmetek.