Spalinowo-elektryczne Impulsy II dostarczy Newag. Przetarg dotyczył zakupu dwóch pociągów i sześciu w opcji, ale przewoźnik skorzystał z niej i zdecydował się na cztery. Każdym z nich będzie mogło wygodnie podróżować co najmniej 315 pasażerów. Składy zostaną wyposażone w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet. Pod trakcją elektryczną rozwijają prędkość aż 160 km/h, natomiast z napędem spalinowym – do 120 km/h.
Czytaj więcej w: Mniej wypadków, ale więcej osób rzuca się pod pociągi
Pierwsze składy na Dolnym Śląsku pojawią się za półtora roku, a kolejne – dwa miesiące później. – Zakup sześciu hybrydowych Impulsów II to w tej chwili największy kontrakt na tego typu pojazdy w Polsce. Zdecydowanie i mocno stawiamy na transport szynowy. Stopniowe przejmowanie linii kolejowych oraz powiększanie floty o nowoczesne i ekologiczne pociągi to ważne elementy naszej strategii rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego – zapewnia marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski.
Czytaj więcej w: Koleje Dolnośląskie kupiły 5 pociągów
Nowe pociągi pojadą na trasie Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, gdzie będą mogły wykorzystać swój dwusystemowy napęd. Linia kolejowa nr 285 pomiędzy Wrocławiem a Sobótką i Świdnicą jest obecnie w trakcie rewitalizacji, co pozwoli na przywrócenie na niej ruchu regularnych połączeń pasażerskich po około 20 latach. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK prace mają zostać ukończone w przyszłym roku. Rewitalizacja współfinansowana jest ze środków RPO Województwa Dolnośląskiego.