Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Rośnie popularność połączeń intermodalnych, rośnie ich częstotliwość.

Publikacja: 29.01.2021 07:06

Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Foto: logistyka.rp.pl

Spowodowane pandemią utrudnienia w ruchu samochodów ciężarowych powodują wzrost popularności połączeń intermodalnych. Oferowane przez Clip połączenia Swarzędza z Rotterdamem są oblegane. Terminal instaluje Lohr Railway System, który ułatwi i przyspieszy załadunek i rozładunek naczep z pociągu.

Spółka Cargotor, należąca do PKP Cargo zainwestuje blisko 4 mld zł w budowę terminala Małaszewicze. Do planowanego obiektu ma dochodzić autostrada A2.

Czytaj więcej w: Kolejarze w Polsce liczą opóźnienia w dniach, a w Niemczech w godzinach

Operatorzy intermodalni inwestują także w połaczenia. Lineas i PCC Intermodal od 1 lutego zwiększają o 50% przepustowość dla ładunków konwencjonalnych, a przestrzeń kontenerowa zwiększy się do ponad 600 TEU tygodniowo w połączeniu kolejowym między Poznaniem i Antwerpią. Pociąg o nazwie Poland Xpress będzie kursował pięć razy w tygodniu, zamiast trzech połączeń do tej pory.

""

logistyka.rp.pl

PCC Intermodal zapewnia zasięg w najważniejszych regionach w Polsce i na Dalekim Wschodzie, Lineas oferuje połączenia kolejowe dla reszty Europy, takich jak Włochy, Francja i Hiszpania.

Czytaj więcej w: Brak kontenerów zagrozi przewozom intermodalnym z Chin

Poland Xpress, uruchomiony na początku 2020 roku odniósł natychmiastowy sukces. Serwisy uruchomione tuż przed wybuchem pandemii Covid-19 okazały się być szybką i niezawodną alternatywą dla zamkniętych, zatłoczonych granic i ograniczeń w przewozie. W ciągu 2020 roku ponad 200 pociągów przewiozło towary między krajami. Stale rosnący popyt skłonił partnerów do zwiększenia częstotliwości pociągów z trzech do pięciu kursów tygodniowo w obie strony. – Uruchomiliśmy regularny serwis intermodalny pomiędzy Polską i Belgią w odpowiednim momencie, dokładnie wtedy gdy rynek potrzebował, niezawodnego/stabilnego rozwiązania. To była dość ryzykowna decyzja, nikt nie spodziewał się pandemii korona-wirusa, trudno było przewidzieć jak w tej nowej sytuacji zachowa cię rynek. Wyposażone w nowe zestawy wagonów pociągi, będą od teraz kursowały w korytarzu między Polską i Belgią codziennie – wskazuje prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański.

Czytaj więcej w: Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

Połowa ładunków pociągów Poland Xpress była wcześniej przewożona samochodami. – Cieszymy się, że dzięki zwiększonej częstotliwości naszych usług z PCC Intermodal, umożliwiamy firmom przewożenie ich towarów z całej Polski do Europy, tym samym jeszcze bardziej optymalizując ich łańcuch dostaw – podkreśla Head of Network Management & Alliances w Lineas Olivier Deprez.

Poland Xpress jest częścią europejskiej sieci Lineas Green Xpress, jak i regularnej sieci kolejowej PCCI, łączącej Holandię, Niemcy, Polskę i Belgię. Towary przywożone ze Wschodu przez Polskę do Antwerpii, dzięki tej sieci połączeń, mogą sprawnie docierać do ponad 20 kluczowych miejsc docelowych w Europie, w obu kierunkach.

Lineas to największy prywatny kolejowy przewoźnik towarowy w Europie z siedzibą w Belgii i oddziałami we Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech i Hiszpanii. Lineas zatrudnia ponad 2 100 osób i posiada flotę 250 lokomotyw i 7 000 wagonów. Udziałowcami spółki są niezależna grupa private equity Argos Wityu wraz z zarządem Lineas (90%) i SFPI / FPIM (10%).

PCC Intermodal SA to wiodący operator intermodalny w Polsce i Europie Wschodniej. Operator posiada flotę własnych kontenerów 45ft HC PW, uruchamia ponad 5000 pociągów intermodalnych rocznie, organizuje ponad 400 transportów samochodowych dziennie, dostarczając towar pod drzwi klienta.

Spowodowane pandemią utrudnienia w ruchu samochodów ciężarowych powodują wzrost popularności połączeń intermodalnych. Oferowane przez Clip połączenia Swarzędza z Rotterdamem są oblegane. Terminal instaluje Lohr Railway System, który ułatwi i przyspieszy załadunek i rozładunek naczep z pociągu.

Spółka Cargotor, należąca do PKP Cargo zainwestuje blisko 4 mld zł w budowę terminala Małaszewicze. Do planowanego obiektu ma dochodzić autostrada A2.

Pozostało 88% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach