Firmy zabudowujące oferują terminy odbioru samochodów na maj i czerwiec. Rynek pojazdów lekkich (o dmc 3,5 tony) do transportu międzynarodowego odbił w ostatnim kwartale roku. – W Renault popyt na samochody z zabudową skrzyniową i kabiną sypialną częściowo powrócił, sytuacja polepszyła się od września, a zasady finansowania tego typu pojazdów się nie zmieniły – zapewnia rzecznik Renault Polska Janusz Chodyła. W roku 2020 Renault zarejestrował 1665 takich samochodów.
Czytaj więcej w:Przemysł samochodowy spodziewa się w tym roku dobrej koniunktury
Fiat Professional podaje, że rozkład rejestracji „międzynarodówek” rozłożył się następująco: 1 kw. – 26 proc., 2 kw. – 20 proc., 3 kw. – 24 proc., 4 kw. – 31 proc. Przy czym cały rynek pojazdów zabudowanych 2020/ 2019 zanotował spadek o 17,5 proc., z kolei marka Fiat Professional (pojazdy zabudowane) zmniejszyła rejestracje o 8,3 proc.
Rejestracje tzw. „międzynarodówek” marki Fiat Professional zmalały o nieco ponad 30 proc. (rok do roku) i pomimo bardzo dobrego 4 kwartału. – Straty z 2 i 3 kwartału nie udało się nadrobić – przyznaje LCV Conversion Manager w Fiat Professional Sławomir Szuberski
Wskazuje, że wyraźny przyrost wielkości rejestracji w 4 kwartale potwierdza zapotrzebowanie na ten wariant zabudowy. – Należy przypuszczać, iż taka sytuacja przez najbliższe kilkanaście miesięcy będzie się utrzymywać, oczywiście przy założeniu, że inne warunki np. związane z obostrzeniami pandemicznymi nie ulegną zmianie – zastrzega Szuberski.