Opóźnienia w dostawach z Chin

W najbliższych dniach będzie jasne jak duże są opóźnienia dostaw z Chin.

Publikacja: 01.04.2021 21:18

Opóźnienia w dostawach z Chin

Foto: Fot.: Suez Canal Authority

DCT Gdańsk podaje, że spodziewa się opóźnionego nadejścia trzech oceanicznych kontenerowców: 2-dniowego, 7-dniowego i 11-dniowego (opływa Afrykę). Jednak wyzwanie dla portów i armatorów dopiero się zaczyna. Szczególnie duże przeciążenie spodziewane jest w portach Europy Zachodniej, co będzie miało wpływ na DCT.

Czytaj więcej w: Nadszedł kres budowy dużych statków

Strumień statków stał przez tydzień i rozładowanie zaległości potrwa kilka tygodni. Maersk szacuje, że niecała połowa kolejki statków już jest rozładowana. Z jednostek należących do tego armatora 9 przeprawia się przez kanał 1 kwietnia, 9 stoi na kotwicy, a 4 dopłynęły 1 kwietnia do przeprawy.

CMA CGM informuje o przywróceniu funkcjonowania 13 połączeń, zaś 3 są jeszcze zawieszone. Nie ma dodatkowych wieści o Ever Given, który po odholowaniu na Jezioro Gorzkie przechodzi inspekcję kadłuba.

Czytaj więcej w: Marcowe odbicie w przewozach na Wyspy

Dziewięć statków Cosco już przeszło Kanał Sueski, 4 stoją na kotwicy czekają cna pozwolenie wejścia, zaś 5 zbliża się do kanału; 5 statków zostało skierowanych wokół Afryki.

Dziennie przez Kanał Sueski przepływa do 80 statków.

DCT Gdańsk podaje, że spodziewa się opóźnionego nadejścia trzech oceanicznych kontenerowców: 2-dniowego, 7-dniowego i 11-dniowego (opływa Afrykę). Jednak wyzwanie dla portów i armatorów dopiero się zaczyna. Szczególnie duże przeciążenie spodziewane jest w portach Europy Zachodniej, co będzie miało wpływ na DCT.

Czytaj więcej w: Nadszedł kres budowy dużych statków

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką