Kontenery pognają pociągiem nad Adriatyk

PCC Intermodal kupił w Alstom 4 wielosystemowe lokomotywy Traxx od obsługi przewozów na południe.

Publikacja: 30.06.2021 12:18

Kontenery pognają pociągiem nad Adriatyk

Foto: Fot. PCCI

Spółki podpisały 29 czerwca umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Umowa ma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Spółka otrzymała blisko 89,5 mln zł dofinansowania na zakup lokomotyw i wagonów.

Czytaj więcej w: Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy. Alstom dostarczy lokomotywy przed końcem 2022 roku i trafią one na trasę Bałtyk-Adriatyk. Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją. – Umowa z Alstom na zakup 4 multisystemowych lokomotyw to kolejny etap w rozwoju siatki regularnych połączeń intermodalnych. Efektywny tabor kolejowy jest kluczowym elementem poprawy jakości serwisu na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku transportowym – podkreśla wiceprezes PCC Intermodal Adam Adamek.

PCC Intermodal zarządza 5 terminalami intermodalnymi: PCC Kutno Terminal, Terminalem Gliwice w regionie Górnego Śląska, Terminalem Brzeg Dolny na Dolnym Śląsku, Depotem w Kolbuszowej – Podkarpacie oraz hubem transgranicznym we Frankfurcie nad Odrą.

Czytaj więcej w: Koleje zaczynają konkurować z tirami

Spółka obsługuje dwa razy dziennie połączenia intermodalne pomiędzy portami polskimi (Gdańsk/Gdynia), a najważniejszymi gospodarczo regionami w Polsce. Łączy dwa razy dziennie Rotterdam, codziennie Duisburg, Hamburg i Antwerpię z Polską, a następnie dalej na wschód: Białorusią, Rosją, Mongolią, Kazachstanem, a przez Władywostok nawet Japonią i Koreą.

Operator dysponuje flotą 45 stopowych kontenerów HC PW, organizuje 6 500 pociągów intermodalnych rocznie i ponad 400 dostaw do drzwi klientów dziennie. Spółka posiada własną krajową licencję kolejową i zarządza flotą 14 lokomotyw. Operator należy do Grupy PCC, która zatrudnia 3 000 osób w ponad 40 lokalizacjach w całej Europie.

Czytaj więcej w: Kaliningrad bliżej Chin

Lokomotywy Traxx MS3 mogą być eksploatowane pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.

Spółki podpisały 29 czerwca umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Umowa ma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Spółka otrzymała blisko 89,5 mln zł dofinansowania na zakup lokomotyw i wagonów.

Czytaj więcej w: Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Pozostało 80% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach