Kontenery pognają pociągiem nad Adriatyk

PCC Intermodal kupił w Alstom 4 wielosystemowe lokomotywy Traxx od obsługi przewozów na południe.

Publikacja: 30.06.2021 12:18

Kontenery pognają pociągiem nad Adriatyk

Foto: Fot. PCCI

Spółki podpisały 29 czerwca umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Umowa ma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Spółka otrzymała blisko 89,5 mln zł dofinansowania na zakup lokomotyw i wagonów.

Czytaj więcej w: Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy. Alstom dostarczy lokomotywy przed końcem 2022 roku i trafią one na trasę Bałtyk-Adriatyk. Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją. – Umowa z Alstom na zakup 4 multisystemowych lokomotyw to kolejny etap w rozwoju siatki regularnych połączeń intermodalnych. Efektywny tabor kolejowy jest kluczowym elementem poprawy jakości serwisu na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku transportowym – podkreśla wiceprezes PCC Intermodal Adam Adamek.

PCC Intermodal zarządza 5 terminalami intermodalnymi: PCC Kutno Terminal, Terminalem Gliwice w regionie Górnego Śląska, Terminalem Brzeg Dolny na Dolnym Śląsku, Depotem w Kolbuszowej – Podkarpacie oraz hubem transgranicznym we Frankfurcie nad Odrą.

Czytaj więcej w: Koleje zaczynają konkurować z tirami

Spółka obsługuje dwa razy dziennie połączenia intermodalne pomiędzy portami polskimi (Gdańsk/Gdynia), a najważniejszymi gospodarczo regionami w Polsce. Łączy dwa razy dziennie Rotterdam, codziennie Duisburg, Hamburg i Antwerpię z Polską, a następnie dalej na wschód: Białorusią, Rosją, Mongolią, Kazachstanem, a przez Władywostok nawet Japonią i Koreą.

Operator dysponuje flotą 45 stopowych kontenerów HC PW, organizuje 6 500 pociągów intermodalnych rocznie i ponad 400 dostaw do drzwi klientów dziennie. Spółka posiada własną krajową licencję kolejową i zarządza flotą 14 lokomotyw. Operator należy do Grupy PCC, która zatrudnia 3 000 osób w ponad 40 lokalizacjach w całej Europie.

Czytaj więcej w: Kaliningrad bliżej Chin

Lokomotywy Traxx MS3 mogą być eksploatowane pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.

Spółki podpisały 29 czerwca umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Umowa ma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Spółka otrzymała blisko 89,5 mln zł dofinansowania na zakup lokomotyw i wagonów.

Czytaj więcej w: Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Pozostało 80% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach