Spółki podpisały 29 czerwca umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Umowa ma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Spółka otrzymała blisko 89,5 mln zł dofinansowania na zakup lokomotyw i wagonów.
Czytaj więcej w: Loconi startuje z połączeniem do Kopru
Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy. Alstom dostarczy lokomotywy przed końcem 2022 roku i trafią one na trasę Bałtyk-Adriatyk. Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją. – Umowa z Alstom na zakup 4 multisystemowych lokomotyw to kolejny etap w rozwoju siatki regularnych połączeń intermodalnych. Efektywny tabor kolejowy jest kluczowym elementem poprawy jakości serwisu na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku transportowym – podkreśla wiceprezes PCC Intermodal Adam Adamek.
PCC Intermodal zarządza 5 terminalami intermodalnymi: PCC Kutno Terminal, Terminalem Gliwice w regionie Górnego Śląska, Terminalem Brzeg Dolny na Dolnym Śląsku, Depotem w Kolbuszowej – Podkarpacie oraz hubem transgranicznym we Frankfurcie nad Odrą.
Czytaj więcej w: Koleje zaczynają konkurować z tirami