Największe wzrosty odnotowano w grupach przeładunków: drewno +89,9% r/r (w lipcu 402,3%), ropa i przetwory naftowe +78,6% r/r (w lipcu 175,9%), oraz drobnica +15,4% r/r, (a w samym lipcu 19,8%). Po siedmiu miesiącach przeładunki kontenerów w TEU wzrosły o 14% r/r.
Czytaj więcej w: Polska powiększy się o 36 ha
W pierwszych siedmiu miesiącach do Portu Gdynia zawinęły 2432 jednostki, o 13,7% więcej w stosunku do porównywanego okresu z 2020 roku. – Wyniki po 7 miesiącach tego roku pokazują jednoznacznie jakie korzyści płyną z faktu, że port w Gdyni jest portem uniwersalnym, a jednocześnie spółki eksploatacyjne potrafią bardzo elastycznie reagować na tendencje rynkowe. W efekcie widać jak różne grupy towarów bilansują się nawzajem. Gdy ubywa węgla, straty odrabiane są w przeładunkach paliw. Gdy nieco spadają przeładunki zboża, można pochwalić się świetnymi wynikami w przeładunkach drewna lub drobnicy – komentuje ekspert w dziedzinie gospodarki morskiej i ekonomii Artur Kiełbasiński.
Gdynia zajmie się przeładunkiem wiatraków. Rząd przyjął 30 lipca uchwałę w sprawie budowy w Porcie Gdynia terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Uchwała, będąca jednym z podstawowych dokumentów wspierających rozwój morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, zakłada przygotowanie w Porcie Gdynia odpowiedniego zaplecza portowego do obsługi morskich farm wiatrowych oraz stworzenie wymaganej infrastruktury.
Czytaj więcej w: Na tankowce nie ma chętnych