Dziesiątki tysięcy palet pomocy trafiło na Ukrainę

Na Ukrainę trafiło już blisko 15 tys. transportów humanitarnych. Pociągami bezpłatnie podróżowało 1,5 mln Ukraińców.

Publikacja: 25.04.2022 19:39

Dziesiątki tysięcy palet pomocy trafiło na Ukrainę

Simona Supino InPost

Foto: Simona Supino InPost

Od 24 lutego do 25 kwietnia br. z miejscowości przy granicy z Ukrainą odprawiono w sumie 3123 pociągi, w tym 2672 pociągów stałego kursowania i 451 pociągów dodatkowych. Łącznie, od wybuchu wojny na Ukrainie, tj. od 24 lutego br. do 25 kwietnia br. ze stacji Chełm, Hrubieszów, Dorohusk, Przemyśl, Krościenko, Hrebenne i Jarosław odprawiono ponad 683 tys. pasażerów w różnych kierunkach Polski, w tym ponad 514 tys. pociągami stałego kursowania i ponad 168 tys. pociągami specjalnymi.

Czytaj więcej

Rośnie nerwowość na kolejowym Jedwabnym Szlaku, choć zakłóceń nie ma

Dotychczas 1471,8 tys. obywateli Ukrainy uciekających przed wojną skorzystało z bezpłatnych przejazdów pociągami PKP Intercity. Do 25 kwietnia br. łącznie z Polski (z Warszawy, Wrocławia, Przemyśla, Chełma, Krakowa i Gdyni) wyjechało 1548 pociągów z uchodźcami, w tym 1304 pociągów stałego kursowania i 244 pociągi specjalne, którymi uchodźcy kierowali się do Niemiec i Czech. Przewiozły one łącznie ponad 512 tys. osób. 

Bezpłatne przejazdy na terenie swoich krajów oferują także przewoźnicy kolejowi z Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii i Węgier. 

Do 24 kwietnia włącznie Straż Graniczna odprawiła na przejściach przeszło 2,94 mln uchodźców z Ukrainy, a ponad 860 tys. wjechało na Ukrainę. 

Czytaj więcej

InPost płaci w Polsce największe podatki spośród firm logistycznych

Na wschód Ukrainy, do Charkowa, dotarł 25 kwietnia największy prywatnie ufundowany transport z pomocą humanitarną dla ludności cywilnej. Liczący 34 wagony pociąg torami LHS opuścił Polskę w czwartek, 21 kwietnia. Zakup pół tys. ton produktów (blisko tysiąc palet) sfinansowali Omenaa Mensah i Rafał Brzoska, prezes InPost. Transport zorganizowano we współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych.  

To kolejna inicjatywa małżeństwa. W ostatnich dniach Konwój Polskich Serc dotarł m.in. do Równego, a w Warszawie otwarto ośrodek wsparcia i edukacji matek i dzieci z Ukrainy. Flota InPost przetransportowała dotąd bezpłatnie ponad 6 tys. ton pomocy do ukraińskich miast. – Nasz sąsiad, Ukraina, został brutalnie zaatakowany, a polskie społeczeństwo i polski biznes zdają egzamin z człowieczeństwa w sposób, z którego mogą być dumne. Apeluję dziś do naszych braci, przedsiębiorców i biznesu na całym świecie – nie patrzcie obojętnie, pomóżcie bronić słabszych, niech to nie będzie tylko zryw pierwszych tygodni! Nie patrzcie w Excela, tylko w przyszłość. Ukraińcy walczą dziś za nas. I trzeba im pomóc. Ta wojna za chwilę może być tutaj – ostrzega prezes InPost Rafał Brzoska.

Czytaj więcej

Odżywają towarowe przewozy na Ukrainę, na granicy znów wydłużają się kolejki

RARS, która koordynuje pomoc 45 państw, dostarczyła Ukrainie 21 tys. palet pomocy zagranicznej. Do tego przesłała z własnych zapasów 3 tys. ton żywności oraz leki wartości 37 mln zł. 

Do 24 kwietnia KAS odprawił na Ukrainę 14 520 transportów z pomocą humanitarną. 

Od 24 lutego do 25 kwietnia br. z miejscowości przy granicy z Ukrainą odprawiono w sumie 3123 pociągi, w tym 2672 pociągów stałego kursowania i 451 pociągów dodatkowych. Łącznie, od wybuchu wojny na Ukrainie, tj. od 24 lutego br. do 25 kwietnia br. ze stacji Chełm, Hrubieszów, Dorohusk, Przemyśl, Krościenko, Hrebenne i Jarosław odprawiono ponad 683 tys. pasażerów w różnych kierunkach Polski, w tym ponad 514 tys. pociągami stałego kursowania i ponad 168 tys. pociągami specjalnymi.

Pozostało 86% artykułu
Drogowy
Kwitnie patologia wydawania zezwoleń na przewozy koparek, sprzętu oraz wiatraków
Praca w logistyce
Waży się los ustawy powrotowej w Ukrainie, która może wymieść z Polski pracowników
Firmy
Przemodelowana logistyka postawiła CCC na nogi
Drogowy
Trwa rozbudowa autostrady A2 na wschód. Generalna podtrzymuje plan przetargów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek
Globalne zatory napędzają polski rynek magazynowy