Kolejowy transport Europa - Chiny funkcjonuje. – Nie posiadamy informacji o żadnych problemach na granicach, czy też w tranzycie, a odprawy celne w naszej Agencji Celnej w Małaszewiczach przebiegają bez zakłóceń – zapewnia dyrektor marketingu w Langowski Logistics Tomasz Gawrylczyk.
Czytaj więcej
W ostatnich czterech latach spółka wpłaciła do budżetu państwa polskiego blisko miliard zł danin.
Przejazd Nowym Jedwabnym Szlakiem nawet skrócił się do 10-14 dni. – Zjawiska kongestii w terminalach ani na przejściach granicznych nie występują – podkreśla Gawrylczyk i zaznacza, że ceny przewozów zmalały, na trasie z Szanghaju są o tysiąc dol. mniejsze niż transportu morskiego. – W przypadku Czengdu lub Czongczing cena wynosi od 7,5 tys. dol. i różnica może sięgać nawet 3 tys. dol. na korzyść transportu kolejowego – porównuje przedstawiciel spółki Langowski.
Spółka nadal ekspediuje ładunki skonsolidowane do Chin. – Wysyłamy co najmniej jedną konsolę eksportową tygodniowo – stwierdza Gawrylczyk.
Dyrektor Transportu Lądowego w Komisji Europejskiej Kristian Schmidt przyznaje, że nie ma restrykcji dla kolejowego ruchu tranzytowego z Chin, jednak KE studiuje korytarz południowy.