Przykładem mogą być odmowy lokalnych zarządców dróg na przejazdy pojazdów nienormatywnych ze sprzętem wojskowym do baz sił zbrojnych. Samorządy tłumaczą odmowy złym stanem dróg lub warunkują wydanie zgody od uzyskania gwarancji bankowych albo wyremontowania innej drogi w gminie, nie związanej z przejazdem.
Uzyskanie zezwolenia na przewóz nienormatywny (ładunków ciężkich lub o dużych wymiarach) jest procesem żmudnym i długotrwałym.
Zmiany resortu
Ministerstwo Infrastruktury uważa, że dostosowało przepisy regulujące zasady wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych. Są one określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy, tj. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 21 stycznia 2021 r. w sprawie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 16 lutego 2021 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.
Czytaj więcej
Projekt, który może zatrząść polskim rynkiem pracy, zobowiązujący do powrotu trafił na opór w Radzie Najwyższej. Nie jest pewne, czy ukraiński parlament ją uchwali.
Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś wskazuje, że ujednolicony został również sposób wnoszenia opłaty dla wszystkich kategorii zezwoleń (I-V). „Wnioskujący jest zobowiązany m.in. do udokumentowania wniesienia opłaty za wydanie zezwolenia wydanie zezwolenia kategorii V wraz z wnioskiem (analogicznie, jak w kategoriach I-IV), co ma na celu przyspieszenie realizacji wniosków składanych przez przedsiębiorców” tłumaczy rzecznik.