Logistycy nadal wynajmują nowe magazyny

Pomimo schłodzenia gospodarki firmy logistyczne wynajmują nowe magazyny. Ponad połowa przedstawicieli sektora przewiduje dalsze inwestycje.

Publikacja: 19.01.2023 20:46

Logistycy nadal wynajmują nowe magazyny

No Limit

Foto: No Limit

Nowe powierzchnie magazynowe wynajmują logistycy duzi i mali. W grudniu dodatkowe 3 tys. m kw. wykupił pod Pruszkowem Terramar. Firma dysponuje trzema magazynami o łącznej powierzchni 25 tys. m kw. 

Operator logistyczny No Limit, specjalizujący się m.in. w logistyce kontraktowej, otworzył w styczniu Centrum Logistyczne pod Grodziskiem Mazowieckim. W magazynie o powierzchni 24 tys. m kw. obsługiwani będą klienci No Limit z branży Sport & Fashion. Składowany asortyment to w większości obuwie, odzież oraz akcesoria. Realizowane będą procesy magazynowania i kompletacji zamówień B2B oraz B2C (fulfillment e-commerce) do odbiorców regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). – Rozwój infrastruktury drogowej w Polsce, wiele silnych ośrodków miejskich, a także wyjątkowe położenie geograficzne zwiększają znaczenie naszego kraju na europejskiej mapie połączeń logistycznych i transportowych. Polska staje się głównym HUB-em regionu CEE. Nie bez przyczyny od wielu lat na terenie naszego kraju usługi logistyki kontraktowej rozwijają się bardzo dynamicznie i powstają nowe centra logistyczne – wskazuje dyrektor Sprzedaży i Relacji z Klientami CEE w No Limit Maciej Rybak. 

Czytaj więcej

Co robią rosyjskie ciężarówki na unijnych drogach?

Obiekt znajduje się w parku logistycznym GLP Warsaw V Logistics Centre, zlokalizowanym w Natolinie tuż obok węzła autostrady A2 „Grodzisk Mazowiecki”, w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wybudowanej Obwodnicy Zachodniej ciągu drogi wojewódzkiej 579. 

Magazyn został oddany do użytku w styczniu 2023, a No Limit jest jego wyłącznym najemcą. - Inwestycja ta jest odpowiedzią na nowe projekty logistyki kontraktowej oraz rosnące zapotrzebowanie naszych klientów w zakresie ich rozwoju w regionie CEE. Uwarunkowania techniczne oraz bardzo dobra lokalizacja magazynu wpisują się w strategię rozwoju No Limit i umacniają naszą pozycję w rejonie centralnym w Polsce. Operacje prowadzone w obiekcie w oparciu o nowoczesną automatykę magazynową j umożliwią nam poszerzenie zakresu usług i zwiększą efektywność organizowanych procesów – opisuje dyrektor Business Unit Logistyka w No Limit Mariusz Rączka. 

W nowej lokalizacji są stacje do ładowania samochodów elektrycznych. – W czasie uruchomienia magazynu, w 3 dni przewieźliśmy do No Limit Grodzisk Mazowiecki ponad 250 naczep towarów – podkreśla Rybak.

Łączny metraż magazynów logistyki kontraktowej No Limit przekracza 125 000 m kw. po podłodze i dodatkowo ponad 50 000 m kw. na antresolach, razem ponad 170 000 m kw. powierzchni operacyjnej. 

Czytaj więcej

Nie możemy dać sobie odciąć prawej ręki

Logistycy wynajmują także nowe magazyny przeładunkowe. W grudniu Raben otworzył na warszawskiej Białołęce magazyn przeładunkowy o powierzchni 7 500 m kw. Magazyn obsługuje sieć krajową oraz wahadła do krajów bałtyckich i Finlandii. Obiekt ma 71 ramp przeładunkowych i wózki na baterie litowo-jonowe. Znalazło w nim zatrudnienie 25 osób. 

Najemcy logistyczni powinni utrzymać wysoki udział rynkowy. Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, 58 proc. przedstawicieli sektora spodziewa się wzrostu obrotów, taki sam odsetek planuje zatrudniać, wynika z raportu CBRE i Panattoni „Confidence Index 2022”.

Nowe powierzchnie magazynowe wynajmują logistycy duzi i mali. W grudniu dodatkowe 3 tys. m kw. wykupił pod Pruszkowem Terramar. Firma dysponuje trzema magazynami o łącznej powierzchni 25 tys. m kw. 

Operator logistyczny No Limit, specjalizujący się m.in. w logistyce kontraktowej, otworzył w styczniu Centrum Logistyczne pod Grodziskiem Mazowieckim. W magazynie o powierzchni 24 tys. m kw. obsługiwani będą klienci No Limit z branży Sport & Fashion. Składowany asortyment to w większości obuwie, odzież oraz akcesoria. Realizowane będą procesy magazynowania i kompletacji zamówień B2B oraz B2C (fulfillment e-commerce) do odbiorców regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). – Rozwój infrastruktury drogowej w Polsce, wiele silnych ośrodków miejskich, a także wyjątkowe położenie geograficzne zwiększają znaczenie naszego kraju na europejskiej mapie połączeń logistycznych i transportowych. Polska staje się głównym HUB-em regionu CEE. Nie bez przyczyny od wielu lat na terenie naszego kraju usługi logistyki kontraktowej rozwijają się bardzo dynamicznie i powstają nowe centra logistyczne – wskazuje dyrektor Sprzedaży i Relacji z Klientami CEE w No Limit Maciej Rybak. 

Rynek
Oczekiwane ożywienie na rynku magazynowym
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Rynek
Nawet spowolnienie nie zdetronizowało Polski
Rynek
REITy napędzą rynek magazynowy
Rynek
Nadchodzi ożywienie na rynku magazynowym
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Rynek
Tańszy pieniądz rozrusza rynek magazynowy
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej