Logistycy nadal wynajmują nowe magazyny

Pomimo schłodzenia gospodarki firmy logistyczne wynajmują nowe magazyny. Ponad połowa przedstawicieli sektora przewiduje dalsze inwestycje.

Publikacja: 19.01.2023 20:46

Logistycy nadal wynajmują nowe magazyny

No Limit

Foto: No Limit

Nowe powierzchnie magazynowe wynajmują logistycy duzi i mali. W grudniu dodatkowe 3 tys. m kw. wykupił pod Pruszkowem Terramar. Firma dysponuje trzema magazynami o łącznej powierzchni 25 tys. m kw. 

Operator logistyczny No Limit, specjalizujący się m.in. w logistyce kontraktowej, otworzył w styczniu Centrum Logistyczne pod Grodziskiem Mazowieckim. W magazynie o powierzchni 24 tys. m kw. obsługiwani będą klienci No Limit z branży Sport & Fashion. Składowany asortyment to w większości obuwie, odzież oraz akcesoria. Realizowane będą procesy magazynowania i kompletacji zamówień B2B oraz B2C (fulfillment e-commerce) do odbiorców regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). – Rozwój infrastruktury drogowej w Polsce, wiele silnych ośrodków miejskich, a także wyjątkowe położenie geograficzne zwiększają znaczenie naszego kraju na europejskiej mapie połączeń logistycznych i transportowych. Polska staje się głównym HUB-em regionu CEE. Nie bez przyczyny od wielu lat na terenie naszego kraju usługi logistyki kontraktowej rozwijają się bardzo dynamicznie i powstają nowe centra logistyczne – wskazuje dyrektor Sprzedaży i Relacji z Klientami CEE w No Limit Maciej Rybak. 

Czytaj więcej

Co robią rosyjskie ciężarówki na unijnych drogach?

Obiekt znajduje się w parku logistycznym GLP Warsaw V Logistics Centre, zlokalizowanym w Natolinie tuż obok węzła autostrady A2 „Grodzisk Mazowiecki”, w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wybudowanej Obwodnicy Zachodniej ciągu drogi wojewódzkiej 579. 

Magazyn został oddany do użytku w styczniu 2023, a No Limit jest jego wyłącznym najemcą. - Inwestycja ta jest odpowiedzią na nowe projekty logistyki kontraktowej oraz rosnące zapotrzebowanie naszych klientów w zakresie ich rozwoju w regionie CEE. Uwarunkowania techniczne oraz bardzo dobra lokalizacja magazynu wpisują się w strategię rozwoju No Limit i umacniają naszą pozycję w rejonie centralnym w Polsce. Operacje prowadzone w obiekcie w oparciu o nowoczesną automatykę magazynową j umożliwią nam poszerzenie zakresu usług i zwiększą efektywność organizowanych procesów – opisuje dyrektor Business Unit Logistyka w No Limit Mariusz Rączka. 

W nowej lokalizacji są stacje do ładowania samochodów elektrycznych. – W czasie uruchomienia magazynu, w 3 dni przewieźliśmy do No Limit Grodzisk Mazowiecki ponad 250 naczep towarów – podkreśla Rybak.

Łączny metraż magazynów logistyki kontraktowej No Limit przekracza 125 000 m kw. po podłodze i dodatkowo ponad 50 000 m kw. na antresolach, razem ponad 170 000 m kw. powierzchni operacyjnej. 

Czytaj więcej

Nie możemy dać sobie odciąć prawej ręki

Logistycy wynajmują także nowe magazyny przeładunkowe. W grudniu Raben otworzył na warszawskiej Białołęce magazyn przeładunkowy o powierzchni 7 500 m kw. Magazyn obsługuje sieć krajową oraz wahadła do krajów bałtyckich i Finlandii. Obiekt ma 71 ramp przeładunkowych i wózki na baterie litowo-jonowe. Znalazło w nim zatrudnienie 25 osób. 

Najemcy logistyczni powinni utrzymać wysoki udział rynkowy. Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, 58 proc. przedstawicieli sektora spodziewa się wzrostu obrotów, taki sam odsetek planuje zatrudniać, wynika z raportu CBRE i Panattoni „Confidence Index 2022”.

Nowe powierzchnie magazynowe wynajmują logistycy duzi i mali. W grudniu dodatkowe 3 tys. m kw. wykupił pod Pruszkowem Terramar. Firma dysponuje trzema magazynami o łącznej powierzchni 25 tys. m kw. 

Operator logistyczny No Limit, specjalizujący się m.in. w logistyce kontraktowej, otworzył w styczniu Centrum Logistyczne pod Grodziskiem Mazowieckim. W magazynie o powierzchni 24 tys. m kw. obsługiwani będą klienci No Limit z branży Sport & Fashion. Składowany asortyment to w większości obuwie, odzież oraz akcesoria. Realizowane będą procesy magazynowania i kompletacji zamówień B2B oraz B2C (fulfillment e-commerce) do odbiorców regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). – Rozwój infrastruktury drogowej w Polsce, wiele silnych ośrodków miejskich, a także wyjątkowe położenie geograficzne zwiększają znaczenie naszego kraju na europejskiej mapie połączeń logistycznych i transportowych. Polska staje się głównym HUB-em regionu CEE. Nie bez przyczyny od wielu lat na terenie naszego kraju usługi logistyki kontraktowej rozwijają się bardzo dynamicznie i powstają nowe centra logistyczne – wskazuje dyrektor Sprzedaży i Relacji z Klientami CEE w No Limit Maciej Rybak. 

Rynek
Nawet spowolnienie nie zdetronizowało Polski
Rynek
REITy napędzą rynek magazynowy
Rynek
Nadchodzi ożywienie na rynku magazynowym
Rynek
Tańszy pieniądz rozrusza rynek magazynowy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek
Logistycy pierwsi do inwestycji